Напишете дума/думи за търсене

Компютърна технология позволява да дадем лицето си назаем

Снимка: pixabay.com

Компютърни специалисти от Калифорния и Германия са разработили технология, за да пренасят моментално лицеви изражения, пише The New York Times, цитиран от "Фокус".

С новата техника усмивката на един човек неусетно се появява при видео излъчване на живо на лицето на друг, без вторият човек изобщо да се усмихва. Компютър обработва трансфера в рамките на 30 милисекунди – период от време, който човешкото око не е в състояние да забележи, макар че при по-малко скъпи камери може да се получи забавяне.
Изследователите демонстрират техниката с едновременно видео на живо на двама души, като резултатът е най-малкото леко объркващ.

Презентацията, която показва необработените кадри на двамата участника заедно с обработеното видео кара зрителя да продължава да сравнява реалното с нереалното, чувствайки, че нещо не е наред.

Матиас Ниснер, гостуващ асистент преподавател в Станфордския университет, заедно с Юстин Тис, дипломант от Университета Ерланген-Нюрнберг, и други колеги от Станфорд и Германия са използвали камера, която записва жестове в три измерения като Microsoft Kinect. Разработеният от тях софтуер картографира всеки пиксел на двете лица и след това пренася изражението. Високата скорост на процеса се дължи отчасти на факта, че програмата функционира на няколко компютърни процесора едновременно.

Д-р Ниснер си представя, че техниката ще се използва за подобряване на дублажите във филмите, за правене на по-реалистично видео за виртуална реалност и за симултанни преводи. Skype вече представи система за гласов превод в почти реално време при видео обаждания. Ниснер посочва, че трансферът на лицево изражение би могъл да се комбинира с превода в реално време. Тогава, ако англоговорящ човек общува с говорещ мандарин, например, всеки от тях ще изглежда сякаш говори чуждия език.

Д-р Ниснер казва, че при появата на програми като Photoshop е имало тревога за опасностите от промяната на визуалната реалност. Сега обаче, изтъква ученият, „цялата рекламна индустрия живее във Photoshop.“ Зрителите са се приспособили, а има и технологии за засичане на злонамерени промени на изображения. Същото развитие ще претърпи и пренасянето на лицево изражение, подчертава Ниснер.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X