Напишете дума/думи за търсене

8 ежедневни навика, с които нараняваме гръбнака

Гръбнакът е отговорен за носенето на тежестта ни, държи ни изправени и играе важна роля в централната нервна система. Когато обаче се случи нещо нередно с него, започват да се усещат редица проблеми, включително болка, скованост или спазми.

За някои неудобства на гръбначния стълб може да бъдат обвинени нормални дейности, които му причиняват неоправдан стрес.

Кои са навиците, които нанасят вреда на гръбнака?

Носене на тежки чанти

Раници, препълнени чанти или пазарски торби, носени на едно рамо, променят разпределянето на теглото ни. Гърбът се накланя към едната страна, а това може да причини увреждане на шията и гръбнака.

Опитайте да олекотите товара или да носите чантата близо до центъра на тялото – по този начин ще поддържате равномерно разпределение на тежестта.

Ако имате повече от една чанта, ги разделете между двете ръце.

Ходене на високи токчета

Да, на тази рокля й отиват точно тези обувки на висок ток, но това е пагубно за стойката. Ходенето и дори седенето с високи токчета кара гърба и бедрата да се огъват.

Опитайте се да носите равни обувки или чепици с по-ниски токчета. Това ще защити кръста, гръбначния стълб, мускулите на краката и стъпалата.

Зяпане в смартфона

Може да живеем във времето на умните джаджи, но навеждането на врата към смартфона, независимо дали играете игра, пишете съобщения или гледате видеоклипове за продължителни периоди от време е доста глупаво нещо и може да окаже ненужно натиск върху гръбначния стълб.

Не е изключено това да доведе до необичайно изкривяване, дегенерация на дисковете и увреждане на тъканите в гръбначния стълб. Дръжте телефона и таблета на нивото на очите.

Спане по корем

Имаме лоша новина за вас, любители на спането по корем. Болката в гърба и във врата, която от време на време усещате, може да е директен резултат от позата ви на сън. Спането по корем оказва натиск върху извивката на врата и на гръбначния стълб, което може да доведе до дискомфорт в гърба и в ставите.

Спането по гръб е по-добре, но най-добре за гръбнака е да спите настрани.

Ако спите в ембрионална поза, не забравяйте да вдигнете брадичката си нагоре. По този начин вратът е изправен. Използвайте и възглавница между краката, за да освободите напрежението от кръста и таза и да подравните гръбнака.

Гледане на телевизия за твърде дълго

Не телевизорът е виновникът, а позицията, в която го съзерцавате. Ако лежите на дивана с главата си на подлакътника повече от 30 минути, това със сигурност ще извади гръбнака от равновесие. Повтаряйки това всеки ден, със сигурност след време ще усетите недобрия ефект.

Ако седите в отпуснато положение с ръка, подпираща главата, това също оказва негативно влияние върху гръбначния стълб. Променяйте позицията всяка вечер.

       
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ



X