Напишете дума/думи за търсене

Защо е полезно да игнорираме колегите в офиса

98% от работниците казват, че колегите прекъсват работния им процес поне няколко пъти на ден. Според здравния психолог Улрика Леонс всички тези кратки прекъсвания може да бъдат наистина разрушителни за качеството ви на работа.

Какви са причините за препоръката на да игнорираме колегите си в офиса?

Защо винаги се чувствате уморени след работа

Работата в офис обикновено изисква висока степен на концентрация върху определени задачи. Но това може да бъде наистина трудно, защото винаги сте заобиколени от колеги, които от време на време ви занимават я с личния си живот, я със служебните си трепети.
„Какво ще кажеш за този проект?“, или „Как намираш приятелката на сина си?“ Въпросите може да са различни и не всички от тях ще са свързани с работата, но резултатът е един и същ - губите концентрация и в края на деня се чувствате така сякаш не сте свършили работа за пет пари.

Каква е реалната цена на тези прекъсвания

Според Улрика Леонс, ако някой ви разсее по време на работния процес, може да ви отнеме от 5 до 25 минути, за да фокусирате вниманието си отново към задачата. Освен това е необходима много енергия, за да превключвате между различни въпроси през цялото време. Ето това е причината да се чувствате изтощени края на деня.

Проучване, свързано с прекъсванията на работния процес, е установило, че прекъсванията може да загубят до 238 минути на ден. След като отново се върнете на първоначалното си занимание, трябва да се сетите в кой момент сте оставили задачата си и да я започнете отново. Това отнема още 84 минути дневно. А стресът и умората ще ви струват още 50 минути. Общо това са 372 минути или 6,2 часа на ден - почти цял работен ден.

Как да се справите с прекъсванията

За да не говорят с колегите си, офис служителите използват различни методи:
- Някои от тях решават да влязат в „затвора на слушалките“, показвайки на всички около тях, че са фокусирани върху своята работа в момента.
- Други се опитват да се разделят физически, като затварят вратата на офиса си.
- Друг начин за справяне с този проблем е да ходите на работа по-рано от другите или да оставате до късно в офиса, за да си свършите задачите за деня, без да се разсейвате.

Улрика Леонс препоръчва също:
- визуално да блокирате работното си пространство от общите места в офиса, така че да не се налага да виждате останалите, когато отивате до тоалетната или искате да си налеете кафе.
- Може също така да предложите на вашите колеги да имате фиксирано време, в което никой не прекъсна никого.

Хората, които работят от дома си, страдат и от този проблем.
43% от тях също редовно се изправят пред прекъсвания. Единствената разлика е видът хора, които ги прекъсват и задават „спешни“ въпроси - това са предимно членове на семейството или други хора в къщата.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X