Напишете дума/думи за търсене

Изследвания на пазара на козметика за лице, тенденции, анализ на търсенето и перспективи за растеж на бизнеса

Когато говорим за козметика за лице, обикновено използваме наименованието бяла козметика. На българския пазар може да открием четири вида бяла козметика-масова, аптечна (дермокозметика), селективна и професионална.

Най-разпространена и многочислена е масовата козметика. Тя се използва за ежедневна грижа, като обслужва само най-елементарните нужди на кожата, но не притежава никакви по-специфични почистващи, подхранващи или лечебни свойства.

Предлагането на пазара на масовата козметика в България расте със завидни темпове. Може да намерим все по-голямо разнообразие от видове продукти, аромати, опаковки и качество, но въпреки това търсенето на тази козметика не расте със същите темпове както предлагането. Все повече българи залагат на по-висок клас козметика, особено що се отнася до кожата на лицето. Може да се каже, че аптечната бяла козметика се превръща във водеща за потребителите.

Аптечната бяла козметика, или т.нар. дермокозметика, се продава предимно в аптеките, много рядко в друг вид лицензирани магазини, като там се предлага и специализирана лечебна козметика, на която не й достигат параметри, за да бъде селективна. Дермокозметиката е специфична категория продукти за грижа за кожата, която отговаря на високите изисквания на фармацевтичната индустрия.

Продуктите се разработват в сътрудничество с експерти (дерматолози, офталмолози и фармацевти) и залагат на висока ефективност и безопасност. Използваните вещества са хипоалергенни, подходящи и за чувствителна кожа, отговарящи на строгите изисквания на Хартата за производство, и са различни от конвенционалните козметични грижи.

Дермокозметиката е за всички - жени и мъже от всички възрасти, включително и за децата. Избира я всеки, който се интересува как се произвеждат продуктите и какво съдържат, но главно хората, на които не е безразлично какви са използваните вещества, и искат да се поверят в ръцете на експертите. Оказва се, че в България броят на заинтересованите от производството нараства с бързи темпове и именно заради това дермокозметиката се превръща във водеща тенденция най- вече сред младите майки и жените в зряла възраст.

Следващият клас бяла козметика на българския пазар е селективната. Тя се предлага и продава от обучен консултант в специализирани бутици или отдели на големите вериги магазини. Цената на селективната козметика е висока не само заради по-високото си качество, но и заради името, марката и скъпата опаковка. Предимството на селективната козметика пред масовата е, че първата до голяма степен притежава козметични и лечебни качества, способни да се справят с по-сериозни кожни проблеми като бръчки, пигментни петна, пъпки, акне, дехидратация, прекалено омазняване и др. Търсенето на този вид козметика в България като че ли нараства в последните години, но по-скоро потребителите се обръщат към скъпите и луксозни марки и опаковки, когато става въпрос за декоративна козметика. Търсенето на селективна бяла козметика остава на по-задна позиция спрямо масовата и аптечната.

Стигаме и до най-високия клас бяла козметика на пазара – професионалната. Тя не се продава в магазините, нито в аптеките. Козметиците я закупуват от специализирани фирми.

Професионалната козметика е предназначена за използване в условията на козметичен кабинет, но има и домашни серии, създадени, за да продължи третирането на кожата успешно и след козметичната процедура.

За да използва тази козметика, козметикът е преминал обучение от фирмата производител, т.е. нейното закупуване става само и единствено, ако човекът отдели специално внимание на марката, нейното предназначение и начин на употреба. Това е така тъй като професионалната козметика съдържа много активни вещества с висока концентрация и при неправилна употреба може да се стигне до нежелан резултат.

Благодарение на тези активни вещества професионалната козметика дава изключителна ефикасност при процедури като избелване, моделиране, пилинг, себорея, хиперпигментация, грижа за кожата около очите, антицелулитни, спа процедури и др.

Пазарът на професионалната козметика за лице в България расте тъй като все повече хора предпочитат да се доверят на козметик при наличието на проблем. Нейното тясно разпространение, специфична употреба и високата конкуренция обаче не й позволяват да достигне много високи позиции при търсенето. Тези резултати са очаквани от производителите и не означават спад в производството или загуби.

В заключение може да се каже, че с развитието на икономиката и все по-добрия стандарт на живот в страната ни (предимно в големите градове), масовата козметика губи своите клиенти и все по-малко ще бъде търсенето в тази ниша. Производителите на дермокозметика и професионална козметика имат най-добри перспективи за растеж в близкото бъдеще, а търсенето на селективна бяла козметика ще остане на заден план през следващите няколко години.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X