Напишете дума/думи за търсене

Нямото поколение, което се страхува от телефонни разговори

Чудили ли сте се защо много млади хора не отговарят на мобилните си телефони? Ще чуете оправдания от сорта, че са ги забравили у дома, че е на безшумен режим или че са били в шумна компания.

Милениалите, поколението Z, вече имат и ново прозвище – нямото поколение. Те предпочитат други методи за комуникация пред традиционното обаждане. Безпокойството, причинено от необходимостта да отговорят незабавно, е една от основните им причини за това избягване.

Според проучване, проведено от BankMyCell, за тези млади хора телефонното обаждане е намеса в ежедневието им и отнема много време. Поне това твърдят 75 процента от милениалите, интервюирани за това изследване.
64 процента от тях споменават трудността да се справят с нуждаещите се хора. 55 процента признават, че не отговарят на определени обаждания, когато пристигат на събитие, а други 49 процента не отговарят от страх да не бъдат помолени за услуга.

Извадката се състои от 1200 млади американци, родени между 1981 и 1996 г. Енрик Солер, професор по психология и образователни изследвания в Отворения университет на Каталуния (UOC), подкрепя заключенията на това проучване. Солер предполага, че телефонното обаждане действа като нахлуване в личното пространство и младият човек не знае колко дълго ще го разсее. Ученият твърди, че анкетираните са на мнение, че който и да им се обажда, винаги е по-нуждаещ се от тях.
Въз основа на подобни изследвания този сегмент от обществото започва да се нарича нямото поколение.

„Милениалите и поколението Z имат интегрирана комуникация чрез асинхронни платформи, в които не е необходимо двамата събеседници да съвпадат във времето и е по-лесно, по-удобно и по-малко натрапчиво за тях“, обяснява Енрик Солер.

Днешните млади хора не отговарят на мобилните си телефони поради следните причини:
• Това е разсейване. Телефонните обаждания могат да бъдат източник на стрес за някои млади хора, тъй като те са принудени да се справят незабавно с тях. Ето защо това поколение предпочита текстовите съобщения, тъй като могат да отговарят, когато пожелаят. По този начин те имат достатъчно време да подготвят най-подходящия отговор.
• Отнема време. Днес има много други комуникационни системи, които са по-приспособими към настоящите навици и начин на живот. Дори изпращането на аудиозаписи позволява на подателя да мисли за отговора си и да го запише отново толкова пъти, колкото пожелае. В никакъв случай не са принудени да дадат незабавен отговор.
• Може да кажат нещо, за което съжаляват. Въпреки че живеем в ерата на непосредствеността, по-младите поколения често не се чувстват способни да дадат незабавни отговори. Те предпочитат да отделят време и да отговорят, когато наистина се почувстват готови.
• Думите изчезват яко дим. В информационното общество, където всичко е онлайн, устната комуникация става все по-малко валидна. Наличието на неща в писмен вид позволява на тези млади хора да запомнят точните думи, на които ще трябва да отговорят, когато му дойде времето.
Освен това комуникационните навици претърпяват важни промени. Те са най-очевидни при младите хора.

Обажданията могат да бъдат досадни
Друг аспект, който трябва да имате предвид, е, че обажданията могат да бъдат досадни. Особено за най-малките сред нас. Според Феран Лалуеза, професор по изследвания на информационните и комуникационните науки в УПЦ, нямото поколение възприема традиционното телефонно обаждане като „рискова комуникационна стратегия“. Вярно е, че при разговор не може да изтриете или отмените нито една от думите си.

„Това създава по-малко сигурност и увереност за тях, отколкото използването на гласово съобщение. Освен това едно от предимствата, които младите хора виждат в тази друга система, е, че могат да повтарят речта си толкова пъти, колкото е необходимо, преди да я изпратят”, твърди Лалуеза.

Една от основните причини е, че традиционните методи на разговор могат да бъдат основен източник на безпокойство за по-младите поколения.
Изглежда, че нямото поколение със сигурност не се чувства много удобно в „лице в лице“ и „синхронни“ разговори.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X