Напишете дума/думи за търсене

Как да стартирате кариера в дигиталния маркетинг?

Дигиталният маркетинг отбеляза огромен ръст през последното десетилетие. Очаква се световният пазар на дигиталната реклама да достигне 602,25 млрд. долара през тази година, по данни на Statista. Тъй като бизнесът осъзнава силата на онлайн платформите за насочване на аудиторията си, търсенето на специалисти по дигитален маркетинг се увеличава. СофтУни, водещата образователна организация в България, предлагаща качествено достъпно и практическо образование по дигитален маркетинг, програмиране, QA и дизайн, разбира това и в отговор е структурирала цялостна програма по дигитален маркетинг, за която може да кандидатствате още днес.

Вижте кои са необходимите стъпки за успешна реализация в дигиталния маркетинг:

Запознайте се с основите на маркетинга

Успехът в маркетинговата сфера често зависи от дълбоко разбирателство на основните принципи и методологии. Всяка област, включително дигиталният маркетинг, изисква здрава основа, за да се постигнат желаните резултати. Професионалистите в тази индустрия активно прилагат и адаптират ключови концепции като маркетинговия микс, потребителския опит, стойностните предложения, бизнес моделиране и стратегически брандинг.

За тези, които искат да засилят своите познания и умения, SoftUni Digital предоставя безплатен въвеждащ курс - "Marketing Basics”, който представя основните концепции в дигиталния маркетинг на разбираем език.

Източник: iStock
Източник: iStock

Проучете ключовите сфери на дигиталния маркетинг

Дигиталният маркетинг предлага разнообразни направления, фокусирани в различни канали. Ето и кои са те:

  • Facebook Marketing - Към юли 2023 г. Facebook има над 3 милиарда активни потребители месечно и е най-използваната социална мрежа в света, по данни на Statista. Според HubSpot 25% от маркетолозите посочват Facebook като една от най-ефективните платформи за изграждане на общност в социалните медии. Несъмнено тази платформа е чудесна възможност за компаниите да представят и популяризират своите продукти или услуги.
  • Google Ads – приходите от реклама на Google за миналата година възлизат на 224,47 милиарда долара, отново по данни на Statista. Компанията генерира тези приходи чрез платформата за платена реклама – Google Ads, която дава възможност на рекламодателите да показват реклами, продуктови обяви и предложения за услуги в обширната рекламна мрежа на Google.
  • Google Analytics - Понастоящем около 37,9 милиона уебсайта използват Google Analytics и се очаква броят им да продължи да нараства през следващите години, сочи доклад на BusinessDIT. Това е така, защото Google заема челно място сред най-добрите инструменти за уеб анализ. С помощта на този инструмент дигиталните маркетолози анализират водещите източници на трафик, тенденции в потребителското поведение, ангажираността на потребителите и т.н.
  • Content Marketing - Според Content Marketing Institute над 70% от маркетолозите използват маркетинг на съдържанието като част от цялостната си маркетингова стратегия. Маркетингът на съдържанието може да се изразява в статии, видеоклипове, подкасти, визуално съдържание и други.
  • E-mail Marketing – Към тази година има 4 милиарда имейл потребители на ден според Statista. Данни на HubSpot сочат също, че 77% от маркетолозите наблюдават увеличение на ангажираността с имейли през последните 12 месеца. Това обособява имейл маркетинга като един от най-ефективните канали, а причината е, че този маркетинг е свързан с вече ангажирана с бранда аудитория.
  • SEO – още познат като оптимизация на търсачките, е цялостен процес по подобряването на съществуващ уебсайт. 68% от онлайн преживяванията започват от търсачката, a всеки ден в Google се извършват около 3,5 милиарда търсения, по данни на Internet Live Stats. С помощта на SEO компаниите увеличават видимостта на своя уебсайт при търсене на продукти или услуги по определени ключови думи.

Изберете професионално направление

Дигиталният маркетинг предлага изобилие от възможности за развитие. За начинаещите може да бъде предизвикателство да определят точно коя област би ги привлякла най-много. Ето и кои са водещите направления:

  • Social Media Marketing Expert – тези специалисти формират онлайн маркетингови стратегии, създават рекламни кампании в социалните мрежи, като Facebook, Instagram и TikTok, и управляват страниците на разнообразни компании. Това направление е идеално за креативни хора, които обичат да общуват с различни аудитории.
  • Performance Marketing Expert – експертите по Performance Marketing отговарят за разработването и изпълнението на маркетингови стратегии, предназначени за увеличаване на броя на потребителите, ръста на приходите и разпознаваемостта на марката. Този вид маркетинг позволява на рекламодателите да измерват резултатите и да определят възвръщаемостта на инвестициите, което води до по-ефективно използване на рекламата.
  • SEO & SEM Expert – експертите в това направление играят централна роля в успешното онлайн присъствие на бизнеса. Те трябва да прилагат актуални стратегии за оптимизация на уебсайтове и да създават успешни рекламни кампании, особено в Google.

Направете първата стъпка

Това разнообразие от направления в дигиталния маркетинг предоставя широки възможности за професионално развитие и специализация. Повече за всички ключови сфери в дигиталния маркетинг може да научите в цялостната програма на SoftUni Digital, която предлага качествено, практическо и достъпно обучение във всяко едно от изброените направления.

Във вълнуващия свят на дигиталния маркетинг, всеки, който е амбициозен и готов да инвестира в себе си, може да открие безброй възможности. Било то ако целите Ви са свързани със създаване на проспериращ онлайн бизнес или желание да се изкачите към водещи маркетингови позиции, понякога всичко, от което се нуждаете, е смелостта да направите първата крачка.

  • Ключови думи:
X