Напишете дума/думи за търсене

3 лесни трика, за да ви слушат децата

По време на детството фронталният кортекс се развива, поради което контролирането на импулсите е трудна задача за децата. Както и контролът върху тяхното внимание, което се ръководи повече от външна стимулация, отколкото от собственото им съзнание. Поради това, когато говорим с тях, е нормално да са разсеяни и понякога да не ни слушат.

Може и да нямаме магически лек за развитието на фронталния кортекс преди края на пубертета, но това, което имаме подръка, са някои прости трикове. С тях ще ги накараме да ни обърнат внимание, ще гарантираме, че ни разбират и ще правят това, което им кажем.

Привлечете вниманието им и го задръжте
Лесното разсейване ще бъде нашият най-лош враг, когато се опитваме да общуваме с малки деца. Но как може да го победим? Премахнете всички стимуланти, които биха могли да разсейват.
Разбира се, няма как да скрием всички играчки, когато искаме да говорим с детето си.

Ако е възможно, би било добре да имаме място в дома си, което да е свободно от всички тези привлекателни вещи, които разсейват. Така ще ги принудим да се фокусират върху нас. Това ще ни бъде полезно както когато искаме да ги коригираме, така и когато искаме да ги похвалим или да им поставим задача.

Какво не трябва да правите: да говорите с тях, докато гледат телевизия, играят, рисуват или четат. Не им казвайте нещо важно, докато са съсредоточени върху нещо друго.

Що се отнася до вниманието, най-важното сетиво е зрението. Трябва да сме сигурни, че детето ни гледа. Хората обикновено обръщат внимание на това, което гледат.


Говоренето с кратки изречения помага на децата
Ако тяхното внимание не е напълно развито, паметта им също не е развита. Когато им казваме да направят нещо, най-добре е заповедта да бъде възможно най-кратка и точна.
• Какво трябва да направят.
• Как и къде трябва да го направят. Това се препоръчва само ако го правят за първи път или има друг начин да го направят, така децата няма да си помислят, че им нямаме доверие, че ще го извършат правилно.
• Когато трябва да го направят. За по-малките възрасти се препоръчва задачите да бъдат тези, които трябва да изпълнят незабавно. Ако искате да направят нещо, когато филмът свърши, изчакайте да свърши и тогава им кажете. Не го правете преди, защото е много вероятно те да забравят, тогава няма да разберете дали е било забравяне или неподчинение.

Друг аспект е свързан с времето. Ако сте им казали да направят нещо, когато приключат с играта, не го повтаряйте на всеки пет минути. Нека довършат играта. Едно хубаво нещо, което децата могат да направят, е да се концентрират напълно върху настоящето. Нека му се насладят максимално!

Друг трик е да им давате заповеди една по една, да коригирате нещата едно по едно и да давате конкретни похвали. „Харесва ми как го правиш, защото...“, „Не ми харесва, че си направил това, защото…“

Трик, за да гарантираме, че детето ще обърне внимание, когато искаме да го похвалим, е да му кажем, че имаме тайна за споделяне.


Изберете точното време
Ако ще коригираме или накажем дете, най-добре е да го направим възможно най-скоро, така че да има възможно най-малко време между действието и последствията. Помислете за това: за едно дете един ден е много дълъг, за него това, което се е случило сутринта, е било отдавна, когато се свечери.

Освен това, когато искате да кажете на детето нещо важно, най-добре първо да оцените душевното му състояние. Спокойното дете не е същото като развълнуваното дете. Нито едно дете, което току-що се е събудило и е пълно с енергия, е същото като дете, което е уморено в края на деня.
Преди да общуваме с детето си, понякога е добра идея да му дадем няколко секунди да се отпусне и да влезе в правилната нагласа за комуникация.

И накрая, за да сме сигурни, че са ни разбрали, е добре да ги помолим да потвърдят казаното от нас, а в някои случаи не е лоша идея да изслушаме какво мислят за това, което току-що сме им казали.

Може да са малки, но не забравяйте, че имат причина да се държат по начина, по който се държат, и ако не знаем каква е тя, трябва да я открием, за да бъдат нашите намеси по-ефективни.

Ако поддържаме линиите за комуникация отворени и задаваме въпроси, тогава ще бъде по-лесно за тях да говорят с нас и по-лесно за нас да адаптираме методите си, за да отговарят на техните нужди.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X