Напишете дума/думи за търсене

Признаци, че на собствениците на даден ресторант не им пука особено за клиентите

Най-старият ресторант в света, наречен Sobrino de Botín, се намира в Мадрид. През 2025 г. ще навърши 300 години. Ресторантът нямаше да живее толкова дълго, ако домакините не бяха истински гостоприемни.

Не всички собственици на ресторанти обаче са толкова внимателни към своите клиенти. Понякога дори обикновеният бизнес обяд или вечеря може да бъде съсипан, ако обслужването или качеството на храната не са достатъчно добри. Но може да намалите този риск, ако знаете няколко тайни.

- Ако планирате посещение на ресторант и се обаждате, за да резервирате маса, вземете предвид колко дълго чакате, преди да отговори някой. Добрите ресторанти вдигат веднага телефона. Това е знак, че мястото разполага с достатъчно персонал, задълженията се разпределят между всички служители, а мениджърът не реже салати, вместо да отговаря на обаждания.

- Ако наистина искате да тествате ресторанта, помолете управителя да направи нещо за вас, което ще направи бъде неприятно за другите гости. Например попитайте го дали е възможно да усили музиката заради вас. Ако се съгласи, това е лош знак.

- Вижте отзивите за ресторанта онлайн. Разбира се, те ще бъдат смесени: дори и най-добрите места правят грешки. Но добър знак е, ако представителите на ресторанта реагират на отзивите. Това означава, че те ценят репутацията на заведението си.

- Обърнете специално внимание на входа. Счупените плочки и старият и мръсен мокет говорят сами за себе си.

- Обърнете внимание на униформите на сервитьорите. Голяма част от добрите места за хранене карат служителите си да носят престилки под коляното. Тази дължина предпазва сервитьора в случай, че той разлее чиния с гореща супа върху себе си.

- Друг важен фактор е почистването на масите. Добрият начин е, ако персоналът почисти пространството до 2 минути след като гостът напусне.
Ако масата е празна, а чиниите и използваните салфетки все още са там, сервитьорът не е достатъчно бърз. Ако все още има остатъци от храна на масата, представете си как изглежда кухнята.

- Всички знаят, че тоалетната трябва да е чиста. Също така наличието на всички продукти, като тоалетна хартия и сапун, е много важно. По повърхността на огледалата не трябва да има отпечатъци или петна. Погледнете към тавана: прахът върху лампите е знак, че почистването не е основният приоритет за това място.


- Състоянието на менюто ще ви разкаже много за навиците на персонала. Менюто трябва да ви бъде предоставено в рамките на 5 минути от сядането на масата. Ако чакането е твърде дълго, подгответе се да не получите поръчката си навреме.

- Начинът, по който са описани ястията, вече може да ви каже много за нивото на мястото. Ако ви се предлага нещо като „най-нежното говеждо месо с вкусни картофи и пресен магданоз“, това е знак, че мястото няма вкус. Добрата храна не се нуждае от цветни описания. Това, което менюто трябва да има обаче, е списъкът на съставките, теглото и цената.

- Обширният списък с храни не е добър вариант. Ако има твърде много възможности за избор, това означава, че някои съставки прекарват твърде много време в кухнята. Освен това добрият готвач не може да се специализира във всичко. Ако италиански ресторант предлага и пържоли, суши и хамбургери, освен пица и паста, се съмняваме, че някое от тези ястия ще ви удовлетвори.

- Погледнете внимателно корицата на менюто. Според проучване това е най-мръсното нещо в целия ресторант: в него могат да се намерят 185 000 бактерии. Ако видите петна или пръстови отпечатъци в менюто, което е лицето на ресторанта, просто си представете какво се случва зад затворените врати на кухнята.

- Едно просто действие може да бъде знак, че вашият сервитьор не внимава.
Може да формирате първото си впечатление за човека, който ви обслужва, преди дори да направите поръчката си. Ако е в зоната за хранене и говорят с бармана, вероятно не е много квалифициран. В добрите ресторанти е забранено служителите да говорят на работа.

- Обърнете внимание на начина, по който сервитьорът ви държи чаша. Той не трябва да пипа горната й част. Погледнете внимателно самата чаша: ако това правило не се спазва в кухнята, ще видите пръстови отпечатъци на повърхността.

- Погледнете ръцете на сервитьора. Ако има мръсни нокти, това е знак, за който трябва да се притеснявате.

- Друго просто правило, което е много лесно да се провери е, когато сервитьорът сервира вашето ястие, той трябва да го назове. Ако чинията просто е поставена на масата, това означава, че ресторантът наема хора без подходящата квалификация.

- Един звук може да раздаде тайните на кухнята.
Опитайте се да слушате внимателно. Ако в зоната за хранене няма много силна музика и кухнята не е твърде далеч от вас, може да чуете издайническия звук на микровълнова фурна, използвана за размразяване или загряване на яденето ви.

- Ако вече имате някои съмнения относно това колко е прясна храната, опитайте се да премахнете някои от съставките от ястието, което поръчате. Ако сервитьорът откаже да направи това, много е вероятно храната да се сервира от фризера. Очевиден намек е, когато трудно за приготвяне ястие се сервира твърде бързо.

- Обърнете внимание на температурата на храната. Тя ще бъде твърде висока, след като се претопли в микровълновата фурна.

- Ако в поръчката ви има алкохолни коктейли, те не трябва да са прекалено студени. Понякога заведението се опитва да скрие ниското качество на съставките по този начин: когато пиете студени напитки, качеството на продуктите не е толкова очевидно.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X