Напишете дума/думи за търсене

Петя Владимирова, член на Управителния съвет на Kaufland България: Най-добрият аргумент за всяка теза е личният пример

  • Работя за страна, в която детето ми да иска да остане

Тя ръководи дирекция „Централни отдели“ в компанията. Това включва стратегическите отдели: „Експанзия и строителство“, „Техническо управление на недвижимостите“, „Отдаване под наем“, „Снабдяване“ и „Инвестиции и процеси“. През последните 3 години под ръководството на Петя Владимирова започва мащабна и иновативна експанзия, както и процес по модернизация на досегашните обекти на Kaufland в цялата страна. 

Петя Владимирова има над 17 години професионален опит, 16 от които като част от екипа на Kaufland България. Притежава магистърска степен по икономика и социална и културна история от университета Leuphana в Люнебург, Германия. Владее немски и английски език.

 Интервюто на Петя Владимирова е част от специалното издание на „24 часа“ и MILA.bg „Жените – Българската мечта“, посветено на дамите с визионерски нюх. След изключителния успех на първото подобно издание - „Жените, които променят“ и „Жените - Умен свят", екипът ни надгради своето търсене на успели личности и събра в 200 луксозни страници визията за утрешния ден на едни от най-проспериращите и вълнуващи българки. Прочетете ги.

- Кои са главните действащи лица във вашия сценарий от самото начало? 

- „Единствената скала, за която знам, че стои стабилна, единствената институция, за която съм сигурен, че работи, е семейството“, е прекрасна мисъл на Лий Якока. Тя описва ключовата роля, която имат моите родители. Винаги са ме подкрепяли, насочвали и все пак оставяли възможности да избера пътя си. Насърчавали са ме да работя през летните ваканции, да посещавам езикови курсове. Завърших гимназия с изучаване на руски и немски език и благодарение на подкрепата на семейството заминах да уча в Германия, където и завърших магистратура. Оттам е желанието ми да се реализирам в немска компания. Да знаеш, че има на кого да разчиташ, да има кой да те подкрепи в началото, когато е трудно, да има някой, който да вярва в теб, са едни от най важните фактори, които изиграха решаваща роля при започването ми в Kaufland преди 16 години.

- Имали ли сте някога желание да живеете на друго място и какво ви спря? 

- Докато следвах в Германия, планирах да остана да живея и работя там. Върнах се в България последното лято, преди да предам магистърската си работа, и сестра ми ме насочи към обява за работа в Kaufland. Това беше единственото място, на което кандидатствах – свободна позиция в отдел „Експанзия“. Бях на две интервюта, като в края на второто получих предложение за договор, който подписах същия ден. Отделът и работата ми се сториха много интересни, компанията и тогава беше пазарен лидер, и така останах в България и започнах в Kaufland. Оттогава не съм си представяла да живея другаде. Мога да кажа, че послушах съвета на Стив Джобс и си намерих работа, която обичам, и съответно не ми се налага да работя.

- Кои са най-важните крачки от живота на една жена, за да се превърне в успял човек? Вашите какви бяха?

- Успехът не прави разлика между половете. За мен, когато говорим за успех, има три важни аспекта – личните качества, да има някой, който да повярва в теб, и екип, с който споделяш ценности. За себе си мога да кажа, че винаги имам ясна цел, уча се на търпение, проявявам постоянство, развивам своята креативност и смело вървя напред. Силният екип е от ключово значение за успеха. Радвам се, че имам страхотен екип от  професионалисти, с които работим отдавна и вече години наред създаваме проекти, които реализираме със страст и вяра и винаги заедно.

- Ако животът ви дотук беше филм, кой жанр щеше да бъде? Какво щеше да е заглавието му? 

- Такъв филм не може да бъде само един жанр, защото в живота има и комедия, и трагедия, и драма, и мюзикъл. Бих нарекла моя филм „Пътешествие“ – обожавам да пътувам, а от друга страна, постигането на всяка цел е изминаването на дълъг път от началото до финала.

- Кой седи на първите редове на прожекцията? 

- Това са хората, които в моя свят минават винаги по червения килим – семейството, приятелите и колегите. Дъщеря ми е винаги сред първите гости – и като всяко дете е искрена до болка и откровена. Едни от най-хубавите моменти за мен са, когато мога да я заведа в някой нов наш обект, в нова сладкарница, която сме открили с колегите, или когато заедно занесем бутилки за рециклиране в новите ни машини, така че не само да го правим за опазване на природата, но и да го правим с личен пример.

- Кои са трендовете във вашия бранш – тези, които вие създавате, и световните, които следвате?

- One Stop shopping – превръщането ни от магазин в място за приятно преживяване за цялото семейство. Изградихме заедно първите външни наематели, създавайки среда, в която клиентът може да свърши все повече неща на едно място, ползвайки удобния достъп, големия паркинг, микс от разнообразни услуги и възможността да хапне вкусно или да изпие чаша кафе.

Зелена енергия – всеки наш нов магазин има фотоволтаична инсталация, инвестиция в повече озеленяване, засаждане на дървета. Изграждаме зарядни станции за електромобили, работим по сертифициране на всички наши магазини до края на годината по EDGE. Използваме устойчиви материали в строителството.

Винаги имам ясна цел, уча се на търпение, проявявам постоянство, развивам своята креативност и смело вървя напред
Винаги имам ясна цел, уча се на търпение, проявявам постоянство, развивам своята креативност и смело вървя напред

- Иновациите, които правите в бизнеса, за да сте крачка напред?

- Само в рамките на последните две години в компанията отчитаме значими резултати от целевите действия по отношение на ефективното използване на иновациите и ресурсите, за да намалим екологичния отпечатък и да насърчаваме нашите клиенти, партньори и доставчици към поведение, свързано с опазване на околната среда.

Пример за това са станциите за рециклиране, които изградихме в част от нашата магазинна мрежа. От края на март в тях са върнати над 800 000 пластмасови бутилки и кенове и данните показват, че интересът на нашите клиенти към тях наистина е огромен и се увеличава с всяка изминала седмица. 

Постоянно реализираме инвестиции за модернизация на съществуващи обекти, които включват внедряване на мерки за подобряване на енергийната ефективност на обектите и въвеждане на иновации, които улесняват нашите клиенти. Чрез изграждането на каси на самообслужване Kaufland намалява времето за пазаруване, като анализите ни показват, че така пестим над 300 часа на месец на нашите клиенти. Kaufland е единственият ритейлър, чиито самостоятелни каси предлагат възможността за едновременно плащане и с карта, и в брой. 

Радвам се, че всички наши нови обекти имат собствени фотоволтаични инсталации, с които спестяваме около 20% от годишния разход на електрическа енергия на съответния филиал.

- По какво разбирате, че една идея или проект ще донесе успех?

- От изключително значение са компетентността на екипа и лидерските умения да претвориш идеята в реалност. Разбира се, много е важно какъв сегмент от обществото засяга подобен проект и какъв проблем би разрешило неговото реализиране. С годините работа в Kaufland си мисля, че съм развила доста добро вътрешно усещане за това коя идея ще бъде ползотворна за нас като бизнес, но и за обществото, защото това са интереси, които трябва да бъдат правилно балансирани. Гордея се, че всички наши проекти са с мисъл за обществото – облагородяваме паркове и създаваме такива, засадихме първата Гора на Kaufland, обновихме 3 детски площадки в София и създаваме пространства за игра за най-малките като част от нашите обекти.

- Какво е съдържанието на „българската мечта“? Къщи, коли и престиж или по-скоро влияние, визионерски подход, възможност за реализиране на идеи и идеали? 

- Винаги съм вярвала, че най-добрият аргумент за всяка теза е личният пример. Аз завърших образованието си в Германия и се върнах да живея в България – тук е моето семейство, тук намерих и работата, която обичам и която ми носи истинско удовлетворение. Може би отстрани изглежда като „българската мечта“, но пътят нито е бил лесен, нито безпроблемен. Няма как една мечта, ако е стойностна и смислена, да бъде постигната просто ей така – зад нея стоят безкомпромисен труд, отстояване на кауза и подкрепа на семейство, приятели и колеги. Убедена съм, че в България това е възможно и компанията, в която работя, вече толкова години го доказва. 

Реализацията на възстановяването на Централните софийски хали е повече от мечта. Това е огромна отговорност и предизвикателство и доказва, че всичко е възможно, ако имаш ясна цел, подкрепа, силен екип. Бизнесът може да бъде в полза на обществото и да възроди духа на една от най-емблематичните сгради в София, превръщайки я в истинско търговско, културно и социално средище.

- С какво последно ви изненада дъщеря ви и какъв родител сте? 

- Дъщеря ми ме изненадва всеки ден. Нямам много свободно време и всяка възможност да бъдем заедно е безценна. Да виждам как расте, как се променя, как мисли. Да бъдеш родител не е нещо, с което се раждаш, на това се учиш всеки ден, от момента, в който се появи детето, така е и до ден днешен. Защото сегашните деца са наистина толкова различни, толкова интересни. Какъв родител съм е въпрос, на който не съм сигурна, че мога да дам обективен отговор. Може би аз имам една представа за себе си, а дъщеря ми – съвсем различна. За мен най-важно е да я науча да бъде свободен, отговорен и добър човек, да отстоява себе си, да се бори за мечтите си, но най-важното – да знае, че винаги и във всяка ситуация тя има моята подкрепа.

- Днес всички говорят и се опитват да  надграждат „зелената идея“ – как изглежда тя през очите ви като визионер, бизнесмен, родител?

- В Kaufland България постоянно надграждаме собствените си усилия в тази посока, като това е част от нашите ценности. „Зелено“ строителство, устойчивият ни асортимент, грижа за биоразнообразието, климатично неутрални продукти, околна среда са само част от темите, обединени от платформата ни „Действията носят промяната“. 

Вярваме, че като отговорен бизнес ние доказваме грижата си във всяка една от темите. „Зеленият“ ни хипермаркет в кв. „Горубляне“ в София е пример за иновациите, които внедряваме във всяка дейност от нашата бизнес верига. 

- Как изглежда страната, в която искате да остареете?

- Пожелавам си да е такава, в която детето ми да иска да остане да живее. Да бъдат ценени хората за техните качества и умения, да има грижа за уязвимите групи, да можеш да получиш образование и здравеопазване на адекватно ниво. 

Не искам нищо по-различно от всички хора, които остават в България и с личния си пример всеки ден се опитват да я направят все повече страната, в която искат да остареят, и все по-малко тази, която искат да напуснат.

Може да намерите „Жените – Българската мечта“ на местата за продажба на списания в цялата страна. 

С мисъл за бъдещето

Schwarz групата е силно ангажирана с опазването на климата. Нашата стратегия се основава на устойчиво строителство и енергийна ефективност. 

Kaufland има за цел да се превърне в климатично неутрална компания до 2025 г. и да намали оперативните емисии от дейността си с над 80% до 2030 г. (спрямо 2019 г.). Ангажираме всички наши доставчици също да намаляват своите емисии.

Какво постигнахме дотук: спиране използването на фосилни горива за отопление от 2012 г. и изцяло отопляване и охлаждане чрез отпадъчната енергия от хладилните инсталации, високоефективно LED осветление, eжегодно защитаване на енергийния сертификат ISO 50001 „Системи за управление на енергията“, изграждане на фотоволтаични системи за производство на електрическа енергия за собствени нужди, инсталиране на мрежа от електрозарядни станции за електрически автомобили на нашите паркинги, използване само на естествен хладилен агент в нашите хладилни инсталации с най-нисък потенциал за затопляне на атмосферата.

Компанията е преминала изцяло на „Зелена енергия“ в ежедневната си оперативна работа. Нашите филиали използват специални преси за отпадъци, които оптимизират обема им. Чрез „Зелена доставка“ компанията спестява значително количество CO2 чрез използване на CNG товарни автомобили при доставка на стоки. Имаме специално разработени сгъваеми палети за спестяване на транспортни курсове. Поставянето на машини за събиране на пластмасови бутилки и кенове е поредната значителна стъпка, която предприемаме за намаляване на въздействието върху околната среда.

Проучванията за прилагането на устойчиви строителни материали не спират и те се тестват непрекъснато.

Компанията работи активно с реални тестове за прилагане на строителни материали с рециклирано съдържание. Примери за това са замяната на стоманобетонна с дървена конструкция, фасадни панели за облицовка на фасадата с 55% рециклирано съдържание, противоударна защита с дял на рециклирания материал 80% , материали за покривна изолация, фолиа и други.

Какво ни предстои: сертифициране на 1000 филиала във всички страни по системата EDGE за зелена и устойчива сграда, използване на дървото като строителен материал, въвеждане на термопомпи за нови и съществуващи филиали. Компанията има за цел максимално прилагане на рециклирани материали в новото строителство и намаляване на енергийните разходи чрез правилно управление на системите.

Енергийна ефективност и устойчивост играят за нас и за нашите клиенти все по-нарастваща по значение роля.

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X