Напишете дума/думи за търсене

Швейцарската марка за грижа за косата Revalid навърши четвърт век

Богдана и Симеон от БГ Радио и Любо Киров забавляваха гостите

28000 косъма порастват за 3 месеца с нова серия против косопад

Двадесет и пет години навърши швейцарската марка за грижа за косата Revalid („Ревалид“), а компанията производител „Евофарма“ – шестдесет. На стилно събитие в София трима от най-добрите лекари специалисти – доц. Даниела Грозева, проф. Димитър Господинов и доц. Жана Казанджиева – представиха последните новости в грижата за косата и в портфолиото на Revalid. Богдана и Симеон от „БГ радио“ забавляваха близо 100 дерматолози, а Любо Киров изнесе концерт.

„Евофарма“ е съдадена в Швейцария преди 60 години, а в България - преди 25. „Още срещам лекари, които помнят как основателят на компанията е пътувал с влак, с тежки куфари, пълни с медицинска литература“, разказа Параскева Тарейн, генерален мениджър на „Евофарма“ за България. „Revalid е лидер сред продуктите против косопад в България, с 26% пазарен дял“, сподели продуктовият мениджър Любомир Мораров, като цитира данни на IQVIA от септември 2019 г. Портфолиото се разработва съвместно с дерматолози и независими институти и се изследва в Швейцария. Догодина се очаква нова серия - против стареене на косата, с екстракт от алпийски еделвайс, допълни Любомир Мораров.

"Косата може да бъде увредена от интензивно сресване, химическо третиране, топлинно увреждане, външна среда – вятър, влажност, UV-лъчи и др. Това е проблем не само на жените, но и на мъжете", коментира доц. Даниела Грозева, дерматолог с над 10-годишен опит. Косата се изтощава и от неподходяща козметика, особено такава със сулфати. Затова изборът на правилен продукт е много важен.

Доц. Грозева представи „бялата“ серия на Revalid за суха и изтощена коса - шампоан, балсам, маска и тоник на ампули. Тя съдържа витамин В5, алантоин, натурални екстракти от пшеничен зародиш и овес и в нея няма формалдехид, оцветители или парфюм. За 88% от участвалите в проучване 1586 потребители от България, Чехия и Румъния тази серия е ефикасна и те й се доверяват напълно.

"Пърхотът е хронично състояние, което зависи от няколко фактора - секреция от мастните жлези (увеличени в кърмаческа, юношенска и зряла възраст), индивидуална предразположеност и промени в микрофлората", коментира проф. Димитър Господинов, ръководител катедра „Дерматология“ в Медицинския университет в Плевен. Шампоанът на Revalid, т.нар. „синя серия“, възстановява баланса на скалпа, намалява лющенето и предотватява образуването на себум. Той съдържа екстракт от корени на коприва, пантенол и алантоин за дългосрочно премахване на пърхота.

Доц. Жана Казанджиева, специалист-дерматолог в Александровскса болница и клиника „Евродерма“, представи „швейцарското съкровище“ - серията на Revalid против косопад. Тя се състои от шампоан и серум. И двата продукта съдържат Redensyl® („Редензил“) – иновативна съставка, която активира стволовите клетки и способства израстването на нова коса. Съставката е обогатена с пелин от швейцарските алпи. Шампоанът съдържа две патентовани молекули с екстракт от лиственица и листа от зелен чай. Независими клинични изследвания пък доказват, че след 3-месечна употреба на серума порастват до 28000 нови косъма. „Редензил“ е природна алтернатива на операциите за трансплантация на коса“, сподели доц. Казанджиева. Съставката увеличава растежа на коса с 214%. „Редензил“ е отличен в категорията "Най-добра иновативна съставка" на Международната федерация на козметичните химици, в която членуват 48 сдружения от 74 държави.

Четиридесет процента от мъжете страдат от загуба на коса още на 35 години, а до навършване на 60 години – 65% от тях, поясниха експертите. Косопад се наблюдава при между 50% и 75% от жените до 65-годишна възраст. За това има различни причини – хормонални, стрес, възраст, инфекции и др. Косата на здравия човек има 110000 – 150000 косъма и расте на месец приблизително с 1 см, а на година – с 10 см. Ние губим около 100 косъма дневно. За проблем се счита, когато тази загуба е повече.

Косата има огромно значение за формирането на положителна представа за нас самите. За някои хубавата коса е по-важна дори от парите. В американско проучване 43.2% от хората признават, че биха искали по-скоро гъста коса, отколкото пълен портфейл. Косата е издигната в култ още от древността. Египтяните описват заболявания на косата (папируса на Еберс) и дават рецепти за предотвратяване на побеляването и опадането й (папируса на Хърст). Египетските фрески пък показват как робите са грижат за косите на господарките си. "Последните поставят на главите си специални конуси, за да предпазят косата си от вредното влияние на слънчевите лъчи", разказа доц. Жана Казанджиева.

Богдана и Симеон от БГ радио забавляваха гостите на събитието с интересни факти, анекдоти и цитати за косата („Много мъже имат повече коса, отколкото ум“ на Уилям Шекспир; „Имам малко коса, защото мозъкът ми е толкова голям, че избутва косата навън“ на Силвио Берлускони). Те представиха попфилми и песни, които навършват четвърт век през 2019 г. („Форест Гъмп“, „Криминале“, „Четири сватби и едно погребение“, „Всичко, което искам за Коледа, си ти“) и включиха гостите в игри с награди: швейцарски шоколади с доказано качество. Едночасовият концерт на Любо Киров завърши с интерпретация на Happy Birthday. На финала любимият български изпълнител се пошегува, че би искал да притежава авторските права на тази песен.

„Евофарма“ е фармацевтична организация, основана през 1959 г. от двама швейцарски експерти. От първите букви на имената на единия от основателите й, Ернст Волгемуд, произлиза и името й. Днес 370 служители в 15 държави разработват продукти в гастроентерологията, имунологията, неврологията и онкологията. Продажбите на „Евофарма“ през 2018 г. са 135 милиона евро. Централата е в Шафхаузен, Швейцария, а заводът за производство е в областта Ементал. Централна и Източна Европа са във фокуса на компанията още от началото. Днес в борда на директорите са двамата сина на основателя Волгемуд: единият е куратор на изложби, а другият – архитект.

X