Напишете дума/думи за търсене

Между властта и корупцията - наистина ли "Всичко си има край"?

Злоупотреба с власт и корупционни схеми нищи последният филм на Райко Гърлич „Всичко си има край".

Филмът бе показан по време на последното издание на София Филм Фест, заедно с предходни творби на режисьора като „Застава" и „Конституцията", а Гърлич получи Наградата на София на Столичната община за своя принос към киноизкуството.

„Всичко си има край" вече може да се гледа по кината у нас като една от ролите е поверена на българската актриса Анжела Недялкова.

Продукцията е осъвременена адаптация на романа на хърватския автор Мирослав Кърлежа от 1938 г. „На ръба на разума".

Режисьорът умело прехвърля действието в наши дни, сякаш за да отрече напълно заглавието, че някога политическите схеми ще приключат.

Историята се върти около случващото се с Марк Пинтер (Живко Аночич) – трупал богатство и професионален опит като „адвокат на дявола". Героят изведнъж преценява да преосмисли кариерата си като спре да защитава политическата върхушка и да прикрива далаверите ѝ.

Заради това свое решение се налага да плати висока цена. Раздялата с отчуждената му съпруга съвпада със срещата му с някогашна негова любов, завърнала се от чужбина след дълги години.

Решен в криминална стилистика и филм ноар, филмът изгражда сурова действителност на балканските нрави, с вкорененото зло и ненаказуемост.

Режисьорът остава верен на сатиричния си стил, докато се прицелва в нелицеприятните истини за Балканите, но също така в киното му се усеща емпатия и социална ангажираност към житейските несправедливости.

Докато гостуваше у нас режисьорът сподели, че в която и страна да покаже филмът, всички зрители припознават описаното като собствената си реалност.

Може би, и защото Райко Гърлич подчертава как всеобщата  корупция не познава граници и се предава като болестно състояние от поколение на поколение. Сякаш  деморализацията е закодирана като дълбоко вкоренен манталитет, превърнал се в норма. И всички в този процес са замесени - едновременно приели образа на жертви и съучастници. 

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X