Кошмарът на туриста е да остане без багаж. Пристигате на избраната дестинация, имате планове - музеи, разходки, заведения, но изведнъж осъзнавате, че сте останали без необходимите вещи, които сте искали да вземете.
Независимо дали е резултат от погрешен трансфер или някой е отмъкнал взетото с вас, проблемът остава.
Съвети какво да направите, ако вашият багаж не се появи, предлагат от The Guardian.
Първото и най-важно нещо е да заявите липсата. Целият багаж се управлява от авиокомпаниите от чекирането до пристигането. Затова, след като сте сигурни, че багажът ви не е пристигнал, заявете загубата в бюрото на авиокомпанията. Това е в залата за получаване на багаж. В случая, когато това бюро се управлява от трета страна – наземна обработваща фирма или ако няма никой на бюрото, обадете се на съответната авиокомпания, с която пътувате.
Следващата стъпка е да напишете протокол за нередности на собствеността, което трябва да стане преди да сте напуснали летището. Това е официален документ, с който удостоверявате, че е имало инцидент, свързан с повреден, изгубен или забавен багаж.
Важна подробност е, че за да попълните този документ, трябва да предоставите данните от етикета на багажа си (прикрепен към бордната карта или паспорта ви); номера на полета и маршрута на пътуването ви; подробно описание на багажа ви; данни за контакт; и адрес за доставка, където сте отседнали.
Авиокомпанията ще ви даде референтен номер, който е важно да пазите. Той ще е необходим, ако багажът не се намери и се наложи да подадете иск за обезщетение или застрахователна претенция. Можете също така да въведете референтния номер в уебсайта WorldTracer, който предоставя актуална информация за състоянието на изгубения багаж. Междувременно авиокомпанията ще използва информацията от документа, който сте попълнили, за да търси багажа ви.
Правата ви за обезщетение за изгубен багаж зависят от това дали сте в чужбина/на почивка или се прибирате у дома. Ако сте пристигнали на мястото на вашата почивка, обикновено ще имате право на възстановяване на разходи за основни вещи, като тоалетни принадлежности, основно облекло, лекарства и бебешки артикули. Някои авиокомпании предлагат дневна надбавка за всеки ден, през който багажът ви е забавен, докато други ще ви възстановят разходите, ако предоставите разписки за закупени артикули.
Ако сте се прибрали у дома и тогава сте загубили багажа си, обезщетението ще е по-малко, защото се предполага, че вкъщи разполагате с дрехи и другите основни пособия.
Ако багажът ви бъде намерен, ще бъдете уведомени по телефон или имейл. Задължение на авиокомпанията е да ви върне багажа – не би трябвало да се връщате на летището, за да го вземете.
Приема се, че вашият багаж е "официално изгубен", ако не ви е върнат след 21 дни от заявяването, че го няма.
За да намалите шансовете за загубване на багаж, го етикирайте отвътре и отвън с вашето име и данни за контакт. Направете бърза снимка на чантите си, преди да се чекирате. Уверете се, че сте премахнали баркодовете и етикетите от предишни полети. Може дори да сложите устройства за проследяване. С директните полети е по-малка вероятността да загубите багаж. Също така е добре бързо да го вземете от лентата за пристигнали.
Коментари (0)
Вашият коментар