Напишете дума/думи за търсене

7 признака, че консумираме твърде много сол

Според най-новите препоръки на специалистите по хранене дневната доза за прием на сол е 2300 милиграма, или 1 ч.л.

Повечето хора приемат почти 3,400 милиграма натрий (около 1 и 1/3 ч.л.) на ден. Прекомерният прием на сол може да причини сериозни здравословни проблеми с времето. Кои са най-честите признаци, че вероятно сте предозирали със солта.

1. Подуване

Ако пръстените ви стягат, краката ви са подути или имате подпухнали очи сутрин, вероятно ядете твърде много сол. Когато тялото започне да задържа вода в резултат на висок прием на сол, се получават отоци.

2. Прекомерна жажда

Натрият, намиращ се в солта, помага да се балансират течностите в тялото. Когато консумирате твърде много сол, организмът се нуждае от повече течности, за да изчисти системата, така че мускулите и другите органи да функционират правилно. Това е начинът на тялото да коригира съотношението на натрий-вода в него и питейната вода е най-добрият начин да върнете нещата в правия път.

Не забравяйте, че непиенето на достатъчно вода може да принуди тялото да изтегли течността от клетките, а това да доведе до дехидратация.

3. Промяна в урината

-Консумирането на много сол кара бъбреците да работят извънредно, за да я изхвърлят от тялото. Това може да доведе до бъбречно заболяване, което обикновено прави уринирането по-често, а урината е прозрачна или напълно бистра.

- Твърде много сол означава дехидратация, урината намалява, сгъстява се и променя цвета си на тъмножълт.

4. Болезнени кости

Приемът на сол може да бъде голяма пречка за здравето на скелет. Когато ядете прекалено много сол, бъбреците не може да я изхвърлят от тялото, а това увеличава значително загубата на калций. Това пък може да направи костите слаби, да започнат проблемите със зъбите и дори да предизвика развитие на остеопороза.

5. Мускулни крампи

Поддържането на баланс между натрий и калий в организма е от решаващо значение за здравето, тъй като тези химически елементи са отговорни за свиването на мускулите. Ако нарушите това равновесието чрез прекомерно посягане към солницата, това може да предизвика спазми и болка в мускулите.

6. Устойчиви главоболия

Прекомерната консумация на сол увеличава обема на кръвта, така че да заема повече място в кръвоносните съдове. Това разширяване води до високо кръвно налягане (хипертония) и в резултат на това може да предизвика силни главоболия.

7. Проблеми с паметта

Хипертонията, причинена от високия прием на сол, може да увреди артериите, намиращи се мозъка. Това би могло да повлияе на способността ви да мислите ясно и да затруднява концентрацията върху ежедневните ви задачи.

Обезводняване в следствие на сол може да доведе до влошаване на паметтта, усещане за умора и забавени реакции.

Как да намалим приема на сол

Стойте далеч от солени храни като хляб и тестени закуски, пица, сандвичи и хамбургери, мезета, консервирани супи, дюнери, бъргери.

Избягвайте преработените или храните в ресторантите за бързо хранене, тъй като те обикновено са пълни не само с добавки и консерванти, но и с натрий.

Винаги гледайте етикета и проверявайте процента на натрий - по-добре е да избирате храни с 5% или по-малко от дневната стойност сол на порция.

Експериментирайте с нови вкусове и вместо сол овкусявайте гозбите със свежи или сушени билки или лимонов сок и оцет.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X