Напишете дума/думи за търсене

Дженифър Лопес: „Във времена на омраза любовта е отговорът"

Снимка: Кадър от YouTube

 Дженифър Лопес обича киното, може би почти толкова колкото и музикалната сцена. Тя може да е фаталната жена, завличаща из прахоляка героя на Шон Пен в "Обратен завой" или да печели симпатията на образа на Джордж Клуни в "Извън контрол". Освен романтичните сюжети като в "Петзвезден романс", където си партнира с Ралф Файнс, Лопес вече навлиза и в ново филмово поприще - това на мюзикълите. Най-новият ѝ проект Kiss of the Spiderwoman („Целувката на жената паяк") беше представен на фестивала в Сънданс. Негови продуценти са бившият ѝ съпруг Бен Афлек и неговият приятел Мат Деймън.

Самата звезда  споделя, че е във възторг от тази своя роля. 

 Актрисата, певица и продуцент признава, че това е проектът, който е чакала  през „целия си живот". Историята е по мюзикъла с награда "Тони", адаптация на романа на аржентинския писател Мануел Пуиг.

Лопес подчертава, че сърцето на филма е посланието за човешка същност, разбиране и любов. „Във времена на омраза, любовта е отговорът", казва тя. Филмът разказва за възможността да обичаш когото искаш и да бъдеш приет заради това кой си, а не заради външната си обвивка.

Особено значимо за нея е, че това е латиноамериканска история, разказана от латиноамериканци – нещо, което тя смята за безпрецедентно. В главната роля влиза актьор от куиър общността, а филмът е едновременно любовно писмо към ЛГБТ+ и латино общностите, които често биват маргинализирани. Като продуцент, Лопес е искала да даде именно на тези гласове пространство и видимост.

Сюжетът проследява връзката между Молина – гей мъж, и Валентин – революционер, които споделят затворническа килия. Тяхната връзка разкрива какво означава човещина и как любовта може да възникне на най-неочаквани места. За Лопес, тази любов отвъд предразсъдъците е в основата на филма.

Лопес винаги е мечтала да участва в мюзикъли, вдъхновена от филмите, които майка ѝ е обожавала. Те са били нейният прозорец към по-ярък, по-красив свят, различен от реалността на Бронкс, където е израснала.

Режисьорът Бил Кондън ѝ споделил, че ако тя не се е включила в проекта, самият филм е можел да не се реализира. Стилът на заснемане е вдъхновен от класическите мюзикъли от 50-те – с дълги, непрекъснати дубли и без монтажни трикове. Това е било предизвикателство дори за Лопес, която признава, че би искала повече време, но разбира ограниченията на независимата продукция. За три седмици и половина е заснела над 10 музикални номера – почти по един на ден.

Да стъпи в обувките на легендарната Чийта Ривера е било едновременно чест и отговорност. За Лопес, Ривера и Рита Морено са били ролеви модели – жени, които са ѝ дали представителство, когато е била дете. „Без Рита Морено в Уестайсайдска история, животът ми щеше да бъде различен", споделя тя.

Хореографът Серхио, който е танцувал с Чийта в оригиналната постановка, е ключова фигура за продукцията. След първата репетиция с Лопес, той е бил развълнуван до сълзи, защото, по думите му, никога не се е чувствал толкова близо до оригиналното усещане.

Подготовката за ролята започва още на 1 януари – месеци преди снимките. Лопес се връща към своя Бродуей стил и усъвършенства всяка нота. За нея подготовката е неотменна част от увереното изпълнение.

Филмът включва и нова песен – „Never You", която досега не е използвана в нито една продукция. Това е личният фаворит на Лопес заради дълбоката вяра в любовта, която тя въплъщава.

Снимките са съвпаднали с труден личен период за Лопес. Тя признава, че едва се е справяла емоционално, но всеки миг на снимачната площадка ѝ е носел щастие. Работата ѝ е дала стабилност и пространство за израстване.

Тя изказва специална благодарност към Бен Афлек, който е съпродуцент на филма. „Този филм нямаше да се случи без него", казва тя, разкривайки, че заедно са го финансирали.

И въпреки че от години е в киното, Лопес продължава да търси признание като актриса. Казва, че най-сетне се чувства на мястото си: „Чувствам се щастлива и уверена, сякаш летя."

"Целувката на жената-паяк" тръгва по кината в САЩ на 10 октомври.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X