Напишете дума/думи за търсене

Какво от тялото да продадем, докато сме живи

Ходенето на работа е най-тривиалният начин за изкарване на пари. В много държави да продаваш себе си или поне част от тялото си, в най-буквалния смисъл се е превърнало в доходоносно занимание. Тук обаче не става дума за най-старата професия на света - проституцията, а за дейности, които в много части на света са легализирани. Ето какво свое може да продадете:

Част от кожата за рекламна татуировка

Парцел от най-големия човешки орган - кожата, може да се даде под наем на фирми, които искат да се рекламират по нестандартен начин. Да се превърнеш в ходещ билборд, не е явление от вчера. Тази идея за рекламна татуировка се появява преди 15 години, като различните места от тялото вървят с различна цена. Най-видимите места като врат и чело са най-скъпи, а гърбът и гърдите са по-евтини.

Много известен става случаят на 20-годишен американец - Ендрю Фишър, който пуска на търг в eBay челото си. Така компания печели мястото над очите на младежа за сумата от 37 375 долара.

Примерът е последван от бразилеца Едсон Борим, който има близо 50 рекламни татуировки по цялото тяло. Това се е превърнало в основен начин за препитание на латиноамериканеца, който получава между 50 и 400 реала (23 и 185 лв.) месечно на татуировка. Често се разхожда по улицата само по панталон, за да се вижда всяка реклама по тялото, въпреки че компаниите нямат такова изискване към него.

“Чувал съм за такива рекламни татуировки, но доколко това е истина, не знам. Има хора, които си татуират лого на любима марка като “Мерцедес” и БМВ например. Аз лично съм татуирал логото на “Версаче”, а съвсем наскоро направих на ръката на едно момиче логото на “Шанел”, но подобни татуировки не са тенденция”, казва Цветан Иванов. Той работи като татуист от 15 г. Не е рядкост хора да искат да си изпишат името на любим певец или певица, което също може да се възприеме за вид реклама, добавя още Иванов.

Подобен е случаят на индиеца Джейсън Джордж от Момбай. 25-годишният мъж има над 400 татуировки с логото на различни големи компании - от “Гугъл” до “Пума” и - Си Ен Ен, като за това не получава никакви пари. “Това е моят начин да отдам благодарности на всички големи брандове, които са имали влияние в живота ми”, казва индиецът. Той се надява, че ще постави рекорд за най-много рекламни татуировки на човешко тяло. “Никой не е поставил рекорд за това и аз ще бъда първият. Гордея се с това”, добавя Джейсън. Той вече държи един рекорд на “Гинес” за най-много татуси за най-кратко време. Татуирал се е 177 пъти само за 1 месец през 2015 г.

Индиецът Джейсън Джордж рекламира стотици известни компании на краката и гърба си, без да иска пари в замяна. Той се опитва да постави рекорд на “Гинес” за човек с най-много татуирани марки по себе си.
Индиецът Джейсън Джордж рекламира стотици известни компании на краката и гърба си, без да иска пари в замяна. Той се опитва да постави рекорд на “Гинес” за човек с най-много татуирани марки по себе си.

25-годишният индиец Джейсън Джордж има над 400 татуирани марки на компании, сред които “Пума”, “Пирели”, “Гугъл” и редица други.
25-годишният индиец Джейсън Джордж има над 400 татуирани марки на компании, сред които “Пума”, “Пирели”, “Гугъл” и редица други.

Били-Човешкия билборд

Един от най-известните случаи на хора, които отдават място от кожата си за реклама, е на 37-годишния Били Гиби, наричан още Били-Човешкия билборд.

Американецът от Аляска започва да отдава тялото си за рекламни татуси, след като го уволняват от работа заради недиагностицирани ментални проблеми. Като баща на 5 деца той трябва да изкара бързи пари и затова решава да отдаде части от тялото си за реклама.

Един от най-скъпите “парцели” от кожата си, които продава, е за рекламна татуировка на онлайн казино по целия гръб. Получава 10 хил. долара за нея. След това започва да татуира врата и лицето си, като сега те са изцяло покрити с имена на сайтове. На бузата си дори има реклама на един от най-големите сайтове за порнографско съдържание - Pornhub. Всички реклами са му донесли за последните 10 години над 100 хил. долара печалба.

През последните няколко години обаче Били-Човешкия билборд събира пари, за да заличи част от татуировките по лицето си.

“Децата ми ме гледат и ме възприемат като своя татко и нищо повече, но се притеснявам, че ако не махна татуировките, другите деца ще им се подиграват заради мен”, разказва в интервю за американски медии Били Гиби.

Били Гиби, известен като Човешкия билборд, отдава тялото си за рекламни татуировки от 2003 г., като до момента е изкарал над 100 хил. долара печалба.
Били Гиби, известен като Човешкия билборд, отдава тялото си за рекламни татуировки от 2003 г., като до момента е изкарал над 100 хил. долара печалба.

37-годишният Били е отдал лицето си за татуировки на интернет сайтове с порнографско съдържание.
37-годишният Били е отдал лицето си за татуировки на интернет сайтове с порнографско съдържание.

Коса

“Изкупувам коса, не по-къса от 45 см - небоядисана, нетретирана.” Това гласи една от десетките обяви в интернет за изкупуване на коса. Цените варират от 500 до 1500 лв. за килограм, като от значение е цветът, както и дали е къдрава, или права. Къдравата е по-рядко срещана и това покачва цената ѝ, а добре поддържаната естествено руса коса стига тавана по цена и навсякъде се изкупува с 200-300 лв. по-скъпо от тъмната.

Най-евтина е черната. Причината е, че не може да се боядиса. Голяма част от изкупените коси се превръщат в перуки, но част от тях стават удължители (екстеншъни, както ги наричат фризьорите), които може да видите на сцената в някое нощно заведение. “Всичко отива за певиците. Правят се екстеншъни, които си слагат по участия. Те имат пари. Носят ги по няколко дена и после си купуват нови”, разказва един от онлайн търговците, който изкупува коса от цялата страна, а дори и от чужбина. Той добавя, че индийската е най-гъста, съответно тежи двойно повече от тази на европееца и се изкупува най-скъпо. Една плитка от 45 см тежи между 200 и 300 грама.

       
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X