Напишете дума/думи за търсене

Децата, които проговарят бавно, може да страдат от синдрома на Айнщайн

Синдромът на Айнщайн се появява при тези деца, на които са необходими повече от две години, за да започнат да говорят. Всъщност те често биват погрешно диагностицирани като страдащи от аутизъм. Въпреки това, с течение на времето те обикновено проявяват висока интелигентност и нямат проблеми в общуването.

„Късните говорещи“ съставляват почти 15 процента от населението.

Самият баща на теорията на относителността попада в тази категория. Алберт Айнщайн е бил дете, което не изговаряло конкретни и смислени изречения, докато не станал на пет години. Разбираемо, семейството му беше разтревожено. Дълго време те предполагали, че може би малкият Алберт проявява интелектуално изоставане.

Въпреки това светът на науката не би бил същият без този човек, на когото е отнело толкова много време, за да може да комуникира ефективно със своето обкръжение.

Синдром на Алберт Айнщайн
Родителите се обсебват, когато децата им не отговарят на всички етапи на развитие, очаквани за тяхната възраст. Те искат да отговарят на всички общоприети проценти и маркери за растеж, за да знаят, че всичко върви добре. Това обаче невинаги се случва, но не означава, че има нещо нередно.

Отделът по комуникационни нарушения в Университета на Уисконсин-
Медисън провежда изследване, според което децата, които започват да говорят късно, имат езикови умения, подходящи за възрастта. С други думи, закъснението се регулира от само себе си.

Важно е обаче, ако има някакво забавяне в развитието на определени компетенции, родителите да се консултират със специалисти. Това е така, защото в случай на проблем ранното внимание е ключово за намаляване на въздействието му.

Интересен факт е, че "бавното" или "късното" развитие е особено често срещано в процесите на речта и езика. Така е измислен синдромът на Алберт Айнщайн.


Терминът синдром на Айнщайн е въведен от американския икономист Евън Томас Соуел. Той го популяризира благодарение на книгата си „Късно говорещите деца”, издадена през 1997 г. По-късно той публикува друга книга в сътрудничество с д-р Стивън Камарата, озаглавена „Синдромът на Айнщайн: Умни деца, които проговарят късно.”
д-р Камарата, професор по науки за слуха и речта в университета Вандербилт, заявява, че много деца са погрешно диагностицирани с разстройство от аутистичния спектър, защото не говорят до двегодишна възраст.

Поради тази причина всяко дете трябва да се оценява индивидуално. Това е така, защото понякога може да има други късни езикови нарушения. Те трябва да бъдат идентифицирани възможно най-скоро. В други случаи може просто да е случай на по-късно развитие.

Има още един забележителен фактор. Много деца с висок коефициент на интелигентност закъсняват да развият комуникативна компетентност.
Някои от децата, диагностицирани като „късни говорещи“, ще преодолеят това забавяне, като постепенно демонстрират брилянтни умения поради висок коефициент на интелигентност.

Какви са децата със синдром на Айнщайн?
Нека да разгледаме характеристиките, дефинирани от Евън Томас Соуел и д-р Стивън Камарата.
• Способността да се изговаря правилно изречение дори след двегодишна възраст. Децата имат много малък речник и неправилно произнасят повечето от тези думи.
• Големи музикални интереси и умения
• Добри двигателни умения, включително фини двигателни умения.
• Страхотна памет
• Решителност
• Специфични интереси. Всъщност те копнеят да ги задълбочат и следователно да разширят знанията си
• Известна бавност в правенето на нещата за себе си. Например ходене до тоалетната.
• Способността да се фокусират интензивно за дълги периоди от време

Важно е да се отбележи, че няма обширна документация за синдрома на Айнщайн освен тази конкретна книга и някои статии. Следователно това е реалност, която изисква повече проучвания и анализи от експерти.

Но задължително трябва да помним, че всяко дете показва свой собствен ритъм на растеж и съзряване. Следователно зачитането на този процес и разбирането на специфичните и уникални нужди на всяко хлапе е от съществено значение. Преди да ги съдим или етикетираме, винаги трябва първо да се опитаме да разберем децата.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X