Напишете дума/думи за търсене

Основната грешка, заради която отслабваме трудно

Как да се разделим с паласките – нещо, което изглежда невъзможно за повечето хора?

Мазнините се горят приблизително равномерно по цялото тяло, не можем да принудим тялото приоритетно да изгори адипозната (мастната) тъкан в определени зони. Разбира се, има области като паласките и бедрата, където е по-трудно да премахнем мазнините – това е генетично заложено и не можем да го променим. С паласките можем да се справим, както с всяка друга проблемна зона – няма нищо по-различно и специално. Просто спазваме калориен дефицит, като намалим приема на калории от храната, повишим разхода на енергия чрез физическа активност или комбинация от двете.

Направете ни, моля, примерно меню за закуска, обяд и вечеря, при режим на отслабване и липса на тренировки.

Закуска: Овесени ядки + 1/2 кофичка кисело мляко + 15 грама боровинки/ малини/ къпини/ ягоди + канела на вкус

Обяд: Пилешка пържола + 100-150 г вариво + свежа салата

Вечеря: Свежа салата + авокадо + риба (сьомга/ скумрия)

Може да се включи и по 1 плод за между храненията или едната междинна закуска да е плод, а другата сурови ядки. Не забравяйте, че всеки човек има нужда от различен брой калории и базовият му метаболизъм е различен. Никога не разчитайте на отслабване без физическа активност, защото според мен не е ефективно, но и дори да има ефект, може да е краткотраен. Стремете се да подобрите изцяло външния си вид с добри тренировки и достатъчно храна, за да може процесът да бъде плавен и приятен.

Може ли да отслабнем без да тичаме, а само с час ходене всеки ден след работа например?

Да, можем да отслабнем, без да тичаме, стига да следим внимателно приема си на калории и да сме сигурни, че сме в калориен дефицит. Аз лично бих предпочел да отслабна, но и да изглеждам добре! Затова винаги препоръчвам на клиентите си да спортуват. В идеалния случай трябва да комбинираме силови (анаеробни) и кардио (аеробни тренировки).

Кои са най-честите грешки в храненето днес според вас?

Грешката, която най-често срещам при работата си с клиенти, е, че масово хората разчитат на това, че е достатъчно просто да се храним здравословно, за да отслабнем. За да намалим теглото си, винаги трябва да приемаме по-малко калории, отколкото горим!

Във всеки брой сп. "Рецепти за здраве" публикува интервюта и съвети с най-актуалните специалисти по хранене и диетика, вкусни предложения, практични съвети и срещи с любими кулинарни блогъри.

       
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X