Напишете дума/думи за търсене

10 съвета, които ще ви направят факири на уебинара

Доста преди пандемията онлайн платформите бяха започнали да бъдат доста предпочитани не само за комуникация, но и за обучения.

Уебинарите отдавна се превърнаха в стандарт за виртуално обучение.
Какво трябва да знаете за особеностите на този вид „училище”, които ще ви помогнат да се чувствате комфортно в онлайн пространството като обучител.

1. Уверете се, че сте видими. Липсата на личен контакт е един от основните проблеми на дистанционното обучение. Затова е важно публиката да ви вижда. Поставете камерата така, че лицето и мимиките, които правите, да са видни. Опитайте се да не гледате в отражението си на екрана, а в камерата. Това ще даде на участниците усещане за контакт с очите. Обърнете внимание и на фона. Монохромът, в тъмни цветове, ще подчертае лицето и ръцете ви и няма да отвлича вниманието на публиката.

2. Настройте звука. Ехото, шумоленето, изкривяването силно притесняват слушателите и рискувате да загубите вниманието им. Сложете микрофона на ревера или изберете професионален модел. Приятният звук на гласа ви ще създаде усещане за реално присъствие.

3. Подгответе слайдовете според правилата за работа онлайн. Слайдове в уебинара са необходими, за да могат участниците да видят на какъв етап сте и да могат да следват основните моменти. Подгответе слайдове за всяка своя мисъл. Направете ги кратки и информативни. Използвайте голям шрифт, за да улесните четенето през екрана. Инфографика и икони ще ви помогнат да направите текста по-визуален и да изглеждате по-добре върху мобилните устройства. Изключете анимацията и видео ефектите на слайдовете, тъй като не всеки има добра скорост на достъп до интернет.

4. От самото начало отговорете на въпросите, които със сигурност ще вълнуват вашите участници. Помолете други участници да отговорят вместо вас, ако тези въпроси се появят по-късно в чата.

5. На всеки 10 минути давайте на участниците задание. Важно е да връщате „учениците” си на екрана през цялото време. Затова им задайте въпроси, помолете ги да отговорят на вашите твърдения: съгласете се или опровергайте, поканете ги да дадат своите примери, да проведат анкети и сами да поставят задачи.

6. Използвайте вградени онлайн платформи или услуги на трети страни за провеждане на анкети и тестове. Участниците обичат да изразяват мнението си и се чудят какво мислят другите. Това ще позволи да:

- изясните гледната точка на студентите, дори ако имате обучение пред няколко десетки души;
- визуализирате резултатите в красиви и визуални диаграми, инфографика;
- спестите време за провеждане на проучвания и обработка на резултатите.

7. Свържете се директно с участниците, прочетете въпросите от чата на глас и се обръщайте към всеки от публиката по име. Не всички участници гледат видеоклипа, не всеки може да види чата добре. Затова е толкова важно да прочетете въпроса на глас. Обръщането по име намалява анонимността на участниците. Звучи по-добре „Виждам, че Иван пише в чата“, отколкото „Виждам, че пишеш в чата“.

8. Спрете да отговаряте на въпроси от участниците. От самото начало уведомете кога и как може да ви задават въпроси. Участието на „учениците” ви ще бъде по-високо, ако спирате след всеки семантичен блок за отговори на техните питания.

9. Без последващ достъп до уебинара. Провокационен трик, не е подходящ за модулно обучение. Когато участниците знаят, че могат да гледат записа, те слушат с половин ухо в реално време, могат да се разсеят, да се отдалечат, да включат уебинара като фон. Но това няма да помогне на вас и вашите ученици да постигнете заявените от вас цели. Следователно съобщението, че няма да има запис на уебинара, със сигурност води до по-голяма дисциплина. Ако в същото време не искате да загубите вниманието на тези, които искат да участват, но не могат напълно да се включат поради различни обстоятелства, ето няколко хитрости. Например след уебинара участниците да получават бюлетин, в който са поканени да слушат или гледат запис на обучението само в определено време. Втори вариант, направете монтаж с най-важните акценти и дайте линк към тези пасажи по-късно, но ограничите времето на безплатен достъп до него. Да речем, записът ще бъде достъпен само за 24 часа.

10. Съберете обратна връзка. Направете формуляр за обратна връзка предварително и изпратете линк към него 5-10 минути преди края на уебинара. Директно помолете участниците да попълнят въпросника. След уебинара мнозина бързат да се върнат към другите си задължения за деня, така че включете не повече от три въпроса:
- помолете да оценят уебинара
- попитайте за впечатленията им
- питайте за резултатите

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X