Напишете дума/думи за търсене

Какви ястия да приготвим с модерните киноа и чиа (+рецепти)

Постоянно четем за киноа, чиа, кокосово мляко и масло, брашно от лимец, годжи бери и какви ли не още суперсъставки и храни, но когато се изправим пред тях в магазина, всъщност не знаем за какво да ги ползваме и ги отминаваме. Даваме ви няколко идеи, които да ви зарибят в приготвянето на ястия с тези суперхрани, и оставяме на вашето въображение да продължите поредицата.

Киноа

Повечето хора я мислят за зърнена култура, но тя е по-скоро от семейството на червеното цвекло и спанака. Съдържанието на полезни вещества в киноата е високо и затова е предпочитана съставка във всяко здравословно меню. Най-лесно може да я включите в своето, като замените в определени гозби ориза с киноа. Например пълнените чушки биха получили нов прочит, като добавите към ориза киноа или изцяло го замените с нея.

За салата с киноа най-добре я накиснете от предната нощ или поне няколко часа. След като я сварите в съотношение 1 част киноа – 2 части вода, може да я съчетаете с всякакви зеленчуци – настъргани моркови, зеле, ряпа, чушка, лук. Добавете малко семки или ядки и овкусете с дресинг от сол, черен пипер, зехтин, лимонов сок, мед - получавате разкошна салата.

Популярното табуле пък се получава със сварена киноа, 1-2 връзки магданоз на ситно, шепа доматчета на ситно, пресен лук, сол, сок от лимон и зехтин.

Всяка супа ще се обогати с шепа киноа вместо фиде например, а едни от най-ароматните кюфтенца, които може да си представите, се готвят от киноа и нахут. Сварените киноа и нахут се смесват с лук, чесън и сусам и се смилат в блендер. Към тях добавяме настъргана тиквичка и овкусяваме със сол, черен пипер и копър. Оформяме на кюфтенца и печем върху хартия за печене на 200 градуса. Може да се хапват с хумус, снежанка или любим сос.

От киноа се прави и лесен десерт, като към сварената киноа добавяме сушени плодове на ситно, натрошени ядки и мед или кленов сироп. Може да се сервира в малки купички и с лъжица заквасена сметана.

Чиа

Нейните ползи за здравето и добрата ни форма са неизброими. Много хора обаче нямат представа как да я консумират, особено като се има предвид, че не е препоръчително чиа да се приема самостоятелно, защото тя веднага набъбва и може да създаде проблеми при преглъщането. Затова най-лесно е да я добавите в сутрешното си смути или в порция с овесени ядки. 1 чаена лъжица чиа ще ги направи бомба! За да си направите кремче с чиа пък, я накиснете за няколко часа в мляко. Ако искате да е максимално здравословно, нека млякото е ядково. След това може да добавите каквото имате – плодове, ядки, канела, ванилия, и да подсладите с мед, кленов сироп или агаве. Чиа пудингът е готов! Може да го сервирате самостоятелно или с бисквити, например от овесени ядки.

Чиа може да ви послужи и за панировка, като я смесите с фино смлени ядки или трици и подправите със сол.

за срещи с любими кулинарни блогъри, интервюта със специалисти по здравословно хранене, вкусни предложения, практични съвети търсете списание "Рецепти за здраве"

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X