Напишете дума/думи за търсене

Как да си направим домашен чипс

https://www.goodfreephotos.com

По света понятието „чипс“ не е еднозначно. В много страни самите пържени картофки се наричат чипс. У нас обаче най-често възприемаме чипса като тънък, почти прозрачен, и много, много хрупкав. Има спорове по темата дали изобщо съществува здравословен чипс, но със сигурност пакетираният в магазина не е такъв. Може да си го приготвите у дома, като освен картофи за чипс ще ви послужат и други зеленчуци, че дори и плодове.

1 Нарежете картофите на много тънки и еднакви по големина парченца и ги подредете върху тава, застлана с хартия за печене. Трябва да бъдат на един ред, защото ако оставите някои парченца под други, те ще се опекат, но ще останат меки и няма да придобият коричка.

2 Полейте хубаво със зехтин или друга мазнина като например гхи или кокосово масло, и овкусете със сол и зелени подправки. Може да добавите и други подправки – куркума, червен пипер, къри, кимион, чесън на прах и т.н. В това време загрейте фурната.

3 Печете зеленчуците или на силна фурна или на много слаба, с което всъщност вие ще постигнете ефекта на сушенето.

-----

На чипс може да направите освен картофи също и моркови, тиквички, патладжан, цвекло, дори зеле и краставици. Пробвайте и със сладки картофи – вкусът е уникален. Ябълките, дюлите и крушите също стават за чипс.

В микровълнова

Може да опитате и бързия вариант в микровълнова печка. Обелете и нарежете картофите на възможно най-тънко – ако имате кухненски робот, ще стане най-лесно. Шайбите трябва да са еднакво дебели. Овъргаляйте ги в сол и подправки по ваш вкус. Върху въртящата се чиния на микровълновата сложете хартия за печене и подредете картофите на един ред, без да се застъпват.

Пуснете микровълновата на максимум степен за около 5 минути, но наблюдавайте картофките след четвъртата минута. Когато започнат да се появяват оранжеви петънца, спрете печката и изчакайте 1 минута. Опитайте. Ако не са готови, пуснете ги за още минута или две.

 

За още вкусни предложения, практични съвети четете в новия брой на вкусното ни списание "Рецепти за здраве". В него ще откриете още шест идеи за романтична закуска.

Ако сте любители на вегетарианските ястия, има интересни рецепти и за вас. На страниците му ще намерите кратък курс по индийска кухня, нисковъглехидратни хранителни комбинации, с които да започнете деня, рецепти със суперхрани.

Ще ви срещнем и с кардамона – подправката за здраве и потентност, а наш специален гост е Деси от „Сладката история на Деси Томова“.

Тя е майстор на огледалните глазури и е създател на първия ванилов екстракт, произведен в България. Нейните неустоими кулинарни произведения изкушават с вкус.

Сигурно си мислите, че едва ли има рецепта с лук, която да ви изненада. Ние обаче ви хвърляме ръкавицата с три неочаквани идеи с лук.

Шоколадовите традиции на света също са в списанието. От специалиста по хранене Ани Стойчева ще разберете кои са най-полезните пробиотици, а Мира Донкова от Marmottes et chocolat ще ви сподели какво може да сготвите с екзотичния цитрус юзу.

Рецептите, които не бива да ви пропускате, са над 100!

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X