Напишете дума/думи за търсене

Рецепти за заети хора, които искат да се хранят здравословно - седма част

Сякаш най-големият проблем на днешния ден е липсата на достатъчно времеви ресурс за всичко, което искаме и трябва да свършим. Все бързаме за някъде, все закъсняваме, все изпускаме срокове. В същото време осъзнаваме с всеки изминат ден все по-ясно необходимостта да се храним по-здравословно. Затова стартирахме поредица, в която ви зареждаме с лесни и здравословни рецепти, които може да приготвите на две, на три, но хем да ви е вкусно, хем да не ви е гузно, че отново сте направили компромис със здравето си. Досега правихме вкусни барчета за деца и големи, пица от карфиол, закуска за офиса, бързо азиатско на тиган, разядки, салати за цялата седмица, десерт за нула време. Освен това планирахме менюто за седмица напред и замразихме някои продукти. Днес ще усвояваме бързо и вкусно остатъци от храната.

Да претворим остатъците в нови ястия

Едва ли има човек, на когото му е безразлично, когато изхвърля храна. А много често дадена манджа ни писва на третия ден и знаем, че няма никакъв смисъл да я търкаляме още в хладилника. Ако тази храна е все още читава, тя няма нужда да бъде изхвърлена, просто може да бъде модифицирана. И превърната в чисто ново ястие. Ето няколко идеи за:

Омекнали плодове

Щом не са загнили, плодовете все още са годни за хапване. И понеже не са най-приятното нещо, когато са поомекнали, може да направите с тях:

- смути

- сладкиш/мъфини

- шейк с мляко

- сладолед

Суперздравословен сладолед за 5 минути

Необходими продукти:

4 ч.ч. замразени горски плодове по избор

1 ч.ч. косово мляко или друго любимо

1 ч.л. стевия или на вкус

Начин на приготвяне:

1 Смесете всички продукти в кухненски робот и ги разбъркайте до желаната гладкост.

2 Може веднага да хапвате сладоледа, но той ще прилича по-скоро на крем. Ако можете да изчакате, преместете сместта в метален съд и я замразете във фризера за 2 часа. Бъркайте от време на време, за да стане по-фина структурата на сладоледа.

3 Извадете сладоледа 10 минути преди сервиране.

Може да използвате всякакви плодове за тази рецепта. Само трябва да ги замразите предварително.

Също така бихте могли да сложите кисело мляко вместо кокосово или друго.

За да подсладите сладоледа, ползвайте стевия, мед, кленов сироп или друг любим здравословен подсладител.

Хляб

Още едно време бабите ни превръщаха изсъхналия хляб в сухари, които днес се подвизават в кухните ни под модерното име "крутони". За да бъдат хит вашите крутони, нарежете филийките хляб на еднакви кубчета и ги запържете в зехтин. Може да добавите скилидка чесън и/или зелени подправки - риган, мащерка или друго. Или пък ги направете лютички, като в зехтина добавите лют пипер.

От стария хляб или козунак става и нов сладкиш. Залейте със смес от яйца, мляко и захар и запечете. Ако искате съвършенство, ароматизирайте с ванилия и лимонова кора и добавете някакъв замразен плод или пък настържете шоколад, след като извадите от фурната.

Салата от домати

Не изхвърляйте остатъците от хубавата доматена салата. Добавете ги към следващия сос, който готвите. Те могат да бъдат и чудесна добавка към омлета за закуска, а ако ги смелите, скачат мигновено в супата или яхнията.

Паста и картофи

Останали са ви спагети или пък макарони? Не ги изхвърляйте. На следващия ден им добавете един пакет замразени зеленчуци и настържете обилно кашкавал (може и да накъсате моцарела). Чукнете няколко яйчица и запечете. Ще получите ястие на основата на паста, но с нов и много свеж вкус. Същото може да направите и с изостаналите печени картофи.

Друга бърза идея с картофи е да настържете върху тях кашкавал и да залеете с яйца и сметана. Една скилидка чесън за аромат и много копър на излизане от фурната.

Боб, леща, грах

Ако ви останат някакви бобови манджички, не ги натиквайте в дъното на хладилника, ами ги пасирайте с малко тахан, зехтин и чесън и се радвайте на чуден хумус с виното си всяка вечер. Самият хумус може да бъде разнообразяван постоянно с помощта на подправки и добавки: вместо чесън сложете люта чушка, или червен пипер, или песто, или смлени сушени домати, или кисело мляко, или натрошено сирене. Отгоре тези разядки обичат семена, ядки, допълнително зехтин, а защо не и лимонови резени/корички за по-екзотичен вкус.

Остатъци от зеленчуци и плодове

Останал ви е 1 морков, 1 глава цвекло, 1 ябълка и т.н. Съберете ги на едно място и ги пасирайте до идеална гладкост. Замразете ги във формички за лед и ги използвайте за сутрешното витаминозно смути.

Другият вариант е да си направите песто. Никой не е казал, че пестото задължително съдържа босилек и кедрови ядки. Може да приготвите песто и от друг зеленчук, а вариантите за ядки са от слънчогледови семки до най-обикновени български орехи.

Сирена

Много често, особено след като сме посрещали гости, се озоваваме с няколко крайчета от различни видове сирена в хладилника, които до ден-два ще бъдат сухи. Направете от тях нов ордьовър, като ги настържете, добавите им крем сирене за идеална констистенция и оформите на топчета. След това може да ги оваляте в счукани ядки, семена или ситно нарязани зелени подправки. Това е малко времеядно ястие, но пък бихте могли да имате гала семейна вечеря с него.

Друг доста по-бърз вариант е да смесите сирената и да напълните с тях тиквички. Запечете ги и ги хапнете с чеснов сос от кисело мляко и чесън.

Месо

С месо имате най-много варианти за "прекрояване" на манджата. Остатъците от месо генерално може да се използват към:

- сандвичи

- салати

- паста и пица

- гюведжета

- къри

- омлети

- солени палачинки

- фрикасе или каша

- пастети и кюфтенца

малък съвет

Често, когато готвим паста, от пакета ни остава някакво количество, за което няма място в тенджерата. Събирайте тези остатъци в голям буркан. Ако сред пастата има спагети, начупете ги на ситно. Тези остатъци може да ползвате при готвене на супа вместо фиде или за всякакви по-воднисти ястия, които има нужда да бъдат сгъстени.

За още практични съвети, срещи с любими кулинарни блоъгри, интервюта със специалисти по здравословно хранене и вкусни предложения търсете списание „Рецепти за здраве“.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X