Напишете дума/думи за търсене

Рецепти за заети хора, които искат да се хранят здравословно - втора част

Сякаш най-големият проблем на днешния ден е липсата на достатъчно времеви ресурс за всичко, което искаме и трябва да свършим. Все бързаме занякъде, все закъсняваме, все изпускаме срокове. В същото време осъзнаваме с всеки изминал ден все по-ясно необходимостта да се храним по-здравословно. Затова решихме да стартираме поредица, в която ще ви зареждаме с лесни и здравословни рецепти, които може да приготвите надве-натри, но хем да ви е вкусно, хем да не ви е гузно, че отново сте направили компромис със здравето си. В миналия брой готвихме здравословни барчета и пици от карфиол и броколи. Днес ще закусваме в офиса...

Здравословна закуска в офиса

Отново сте на спирката и отново ухае на банички. На вас обаче ви е писнало да се тъпчете с нездравословни закуски, а пък сутрин нямате никакво време да си приготвите нещо свестно у дома. Предлагаме ви няколко идеи за великолепно начало на деня, за което тялото ви ще бъде благодарно.

Смути

Заредете шкафа вкъщи с малко продукти, снабдете се с един блендер и висока чаша със стабилен капак или просто буркан и забравете за баничките и вафлите. Смути се прави почти от всичко и за няколко минути. Като основа може да ползвате прясно или кисело мляко, студен чай, сок и дори само вода. Добавете плодове и зеленчуци по избор – най-лесно е с банан, но може да извадите и някоя боровинка от фризера. Спанакът е добре дошъл също. Под номер три вкарайте малко фибри с помощта на чиа, пшеничен зародиш и т.н., а за пълен здравословен кеф обогатете закуската си със сурово какао на прах, канела, кокосови стърготини, спирулина, мака на прах, и всякакви други суперхрани на прах, които може да откриете в здравословните магазини. Подсладете смутито с мед или кленов сироп и сте готови. Звучи дълго, но всъщност когато имате всичко в шкафа, става за по-малко от 3 минути заедно с разбиването в блендера.

Кисело мляко с чиа или фибри

Оставете в офиса един буркан с чиа и през деня си носете само по едно кисело мляко. Когато оставите семената в млякото за кратко, те набъбват и ще ви заситят поне до обяд. Освен това са суперполезни.

В аптеките и в здравословните магазини може да откриете и фибри в пакетчета – страхотна добавка към киселото ви мляко също. Може да ги хапвате вместо с чиа или заедно с нея. Ако имате време и желание, подсладете си с мед или добавете лъжица тахан. Светкавична закуска, изключително благодатна и за фигурата, и за здравето ви.

Печени плодове

Изискват малко повече време, но вечер, преди да влезете да си вземете душ, може просто да пъхнете парче тиква или няколко ябълки във фурната, а на сутринта да ги полеете с нещо сладичко – мед, сос от агаве или петмез, и да си ги занесете в офиса. Ако ги поръсите със сурови ядки, закуската става фамозна.

Геврек с гхи или тахан

Забършете един геврек от спирката и може да си го хапнете в офиса набързо, намазан с вкусно масло гхи. То търпи да седи извън хладилник, а ако го поръсите и с шарена сол, ароматът и вкусът ще ви върнат в детството. Какъв по-хубав начин да започнеш деня, ако не с мил спомен! Други вкуснотии за мазане, които може да поостанат на бюрото ви в офиса, са всички видове тахан, фъстъченото масло, кокосовото масло, какаовото също.

Ако искате да си спестите геврека, 1-2 банана ще ви свършат чудна работа. Намажете ги с тахан например и продължете деня си без грам чувство за вина към своето здраве и добра фигура.

За още практични съвети, интервюта с кулинарни блогъри, срещи със специалисти по здравословно хранене и вкусни предложения търсете списание "Рецепти за здраве"

към първа част

към трета част

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X