Напишете дума/думи за търсене

5 експертни съвета за свръхчувствителни хора

Когато сте силно чувствителен човек, е лесно да бъдете тотално затрупани от тревожността и стреса от случващото се по време на пандемията от COVID-19.

Изолирането по време на карантина или практикуване на социално дистанциране може да бъде също толкова трудно.
Вероятно сте притеснени или дори уплашени и усещате целия страх на хората около вас, които обичате, тъй като вирусът продължава да се разпространява.

Притесненията, свързани с това заболяване, са естествени и на свръхчувствителния човек може да му е особено трудно да остане балансиран.
Има някои неща, които може да направите, за да бъдете адекватни през деня и да поддържате нивата на стрес също.

Как силно чувствителните хора да държат настрана стреса и тревожността по време на пандемията?

1. Ограничете новините
Усещате нещата дълбоко и резонирате с болката на другите.
Избягвайте да се преуморявате и изстисквате от съпричастност, като редуцирате количеството новини, което приемате.
Ако безсънието е проблем, гасете телевизора и телефона поне час преди лягане.

2. Поддържайте заобикалящата си среда хармонична
Домът обикновено е убежище за свръхчувствителния човек. Отделете за себе си стая или оформете кът, в който хаосът няма място. В края на всеки ден подреждайте пространството си. Ако имате деца, включете и тях в почистването всеки ден.

3. Нуждаете се от „време за вас“
Ако партньорът ви работи от вкъщи, договорете как ще управлявате домакинството през този период на промяна и как ще създавате време за сплотеност и уединение.
Ако живеете сами, създавайте големи и малки ежедневни ритуали, които ви дават усещане за постижение. Почистете кафявите листа от стайните растения, поговорете с приятели или се ангажирайте със занаятчийски или творчески проект.

4. Задоволете сетивата си
Запалете ароматна свещ, слушайте музика, гледайте спектакъл на живо, опечете любимите си курабийки, направете икебана или се отдайте на ароматерапия с етерични масла.
В момента имате ограничена възможност да промените глобалната здравна картина, но малките удобства помагат за комфорта ви.

5. Подхранвайте душата си
Центровете за медитация, йога студията, театрите, киносалоните са затворени, но много от тях предлагат възможности за връзка онлайн.
Присъединете се към Facebook група за взаимопомощ, предложете да купувате хранителни продукти на възрастен съсед.

Докато четете този списък, помислете как може да помогнете сами на себе си. Направете план – това ще ви даде усещане за контрол и по-лесно ще преминете през тези трудни седмици и месеци.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X