Напишете дума/думи за търсене

Причини за Синдром на неспокойните крака

Прибирате се вечер от работа, искате да си починете, но краката ви започват да потрепват и това ви пречи да заспите. Синдромът на неспокойните крака мъчи 300 000 българи и е проблем, който основно засяга жени на около 35 години. Той е сред най-разпространените заболявания на нервната система.

Мравучкането най-често се проявява вечер

При този проблем страдащите усещат неприятно мравучкане, щипане, изтръпване, някои дори усещат пареща болка. Това неврологично разстройство се обостря най-често вечер преди лягане.

RLS се свързва и със разстройство на съня. Хората, които го имат, се събуждат през нощта, сутрин се чувстват отпаднали, тяхната работоспособност е по-ниска.
Причините за проявата на RLS не са точно установени. Някои специалисти смятат, че всичко идва от проблем със синтеза на допамин, който осигурява предаването на нервните сигнали между невроните и контролира моториката на човешкото тяло. При някои хора има наследствена предразположеност и болестта се предава от поколение на поколение. Те започват да страдат от нея в по-ранна възраст.

Диабетът и склерозата също може да го отключат

Има болести, които съпровождат този синдром. Това са паркинсон, диабет, някои бъбречни проблеми, склероза. Мъжете и жените, които пушат, пият алкохол и кафе, вземат някои лекарства за хипертония или антидепресанти може да влошат състоянието си. Липсата на достатъчно количество фолиева киселина в организма и стресът повишават риска от обостряне на заболяването.

Неприятен факт е, че бременността може да отключи RLS. Обикновено бременните, които са провокирали развитие на този проблем са по-възрастни, имат ниски нива на серумно желязо, повече безсънни нощи и хъркане. Най-често неврологичният проблем се проявява между 6 и 8 месец от бременността. Положителен факт е, че след раждане, при голяма част от жените този проблем отшумява.

Справяне с проблема

За облекчаване на RLS помагат масажи, топли бани, йога, релаксиращи упражнения, които да намалят напрежението в мускулите на краката. Към тези мерки може да се добави и прием на серумно желязо – при дефицит, както и на фолиева киселина. Те може да са във вид на хранителни добавки. Не се препоръчва употребата на сънотворни, защото може да влошат оплакванията. В помощ са и хомеопатичните медикаменти, изписани от специалист.

Важно!

Ограничете употребата на кофеин, цигари и алкохол!

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X