Напишете дума/думи за търсене

д-р Ваня Евтимова: Яжте повече супи за оптимално тегло

Как да се храним след обилна вечеря?

След обилна вечеря или поредица от празнични дни с повече консумирана храна, предвидете разтоварващ ден с 500-600 ккал/ден – изпийте 1-2 л айрян или чай от мента, лайка и зеленчукови сокове от целина, цвекло, зеле и моркови, яжте свежи салати.

Консумирайте повече супи. Топлата и обемна храна засища бързо глада, а зеленчуковите супи са нискокалорични и може да ги приемате неколкократно през деня.

Ограничете приема на енергийни, топли и подсладени напитки, които натоварват с калории.

Яжте люто – пикантните храни „сгряват“ тялото и то гори повече мазнини, но в по-големи количества стимулират апетита, а оттам идват и излишните килограми.

През зимата липсата на светлина понижава нивото на серотонина и предизвиква чувство на умора и повишаване на апетита. Засилва се желанието за сладко, което стимулира производството на серотонин и усещането за задоволство. Храните, доставящи аминокиселината приптофан, нужна за мозъка за синтеза на серотонин, са месо, риба, яйца, сирене и орехи.

Да се откажем ли от сладкото?

Не се отказвайте изцяло от сладкото, за да не нарастне чувството ви на тревожност. Сладки неща, най-добре – блокче черен шоколад, яжте, когато вече сте сити, бавно и продължително.

Винаги преди хранене изпивайте чаша минерална вода, която намалява чувството за глад, а половин час след нея хапвайте плод. Не пийте вода по време на хранене, за да не разреждате храносмилателните ензими. Голямата и свежа салата бързо засища глада и намалява количеството на приетата след това храна.

Киселото зеле съдържа полезни бактерии, които подобряват храносмилането и ускоряват процеса на загуба на теглото. То съдържа и вещества, които укрепват имунитета. Порция от зеленчука осигурява витамини и калий, а енергийната й стойност е само 27 ккал.

Ако се храните бавно на маса и в приветлива обстановка, ще се заситите пълноценно и без преяждане.

Билките жълт кантарион, земна ябълка, корени от глухарче, спирулина потискат апетита и могат да се приемат като отвари, хранителни добавки или съставки на зелени салати.

       
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X