Защо младоликите хора живеят по-дълго

Здравето е най-важното нещо, което хората имат, затова много от нас се опитват да научават нови неща всеки ден, което ще ни помогне да останем здрави колкото е възможно по-дълго.

Анализирахме някои медицински открития от последните години и събрахме 9 факта, които може да ви накарат да промените възприятието си за здравето и дори за начина си на живот.

Жените се нуждаят от повече сън, отколкото мъжете

Изследователи от университета Дюк са открили, че за разлика от мъжете жените се нуждаят от повече сън. Когато дамите страдат от недостатъчно сън, те са склонни да изпадат в депресивни състояния по-често и сутрин може да бъдат по-раздразнени.

Хората, които изглеждат по-млади от възрастта си, живеят по-дълго

Учени от Дания са изследвали 387 двойки близнаци през 70-те, 80-те и 90-те години и са установили, че лицето на някого е достатъчно, за да се установи дали човек ще живее до старост или не. С други думи, ако човек изглежда по-млад от действителната си възраст, той ще живее по-дълго от индивид, който изглежда по-стар от реалните си години. Това е програмирано на ниво ДНК. Ключови части от ДНК, наречени теломери (окончанията на хромозомите), които показват способността на клетките да се репликират, също са свързани с това колко млад изглежда човек. Хората, които изглеждат по-млади, имат по-къси теломери.

Общуването с приятели е полезно за здравето на мъжете

Робин Дънбар, психолог и директор на изследователската група по социална и еволюционна неврология в Оксфордския университет, твърди, че всеки мъж трябва да се среща с 4-5 приятели поне два пъти седмично. Не е важно дали ще гледат футболен мач или ще пият бира в кварталното заведение. Дънбар твърди, че мъжете, които имат лоялни приятели, са по-рядко депресирани и имат по-силна имунна система.

Треперенето помага за отслабването

Учени от Института за медицински изследвания Гарван в Сидни установиха, че 10 минути треперене от студ изгарят повече мазнини от един час тренировка. Това са нови открития, основани на предишни изследвания на така наречената кафява мазнина - вид мастна тъкан, която изгаря енергия вместо да я съхранява.

Колоезденето подмладява имунната система

Учени от Университета в Бирмингам изучавали хора на възраст от 55 до 79 години, които карали велосипед няколко часа всеки ден. Изводите от изследването са, че колоезденето в по-напреднала възраст предотвратява намаляването на мускулната маса и физическата сила, а нивата на мазнини и холестерол остават стабилни. Но най-удивителният факт е, че органите на велосипедистите произвеждат имунни Т-клетки, които са същите като при 20-годишните. Удивително е, че производството на Т-клетки започва да намалява около 20-годишна възраст. Това доказва, че карането на велосипед всъщност подмладява имунната система.

Гризането на ноктите в детството е добро за здравето

Канадски учени изучавали навиците на 1000 души на възраст от 5 до 9 години, а няколко години по-късно провели тестове за алергия. Оказало се, че децата, които гризят ноктите си, рядко развиват астма, по-малко податливи са на алергични реакции и имат по-силна имунна система. Според изследователите микробите, които попадат в тялото, правят имунната система по-силна и по-мощна.

Кръвното налягане може да се повиши, когато има лекар наоколо

До 20% от населението на света изпитва т.нар. „Синдром на бялата престилка“. Тези хора имат подсъзнателен страх от лекарите и когато се намират в медицинско заведение, кръвното им налягане се повишава. Те може да изглеждат спокойни и дори да не осъзнават, че са уплашени. При жените този синдром е по-често срещан, особено през първите седмици от бременността.

Поздравът юмрук в юмрук е по-безопасен от ръкостискането

Изследователи от университета в Абъристуит във Великобритания заключиха, че при ръкостискането се разменят с 40% повече микроби от поздрава юмрук в юмрук. Дори поздравът „дай пет“ е по-безопасен от ръкостискане.

Пицата е по-здравословна закуска от мюслитоМного хора смятат, че това твърдение е нелогично, но в действителност яденето на пица за закуска е по-здравословно, отколкото яденето на зърнени култури. Известният американски диетолог Челси Амер твърди, че пицата съдържа мазнини, въглехидрати и протеини, които ще ви помогнат да се чувствате сити за по-дълго време, отколкото ако ядете зърнени храни с мляко. Помнете, че в мюслито има и добавена захар.

Разбира се, това не означава, че трябва да ядете само пица за закуска, но яденето само на зърнени култури също не е добра идея.