Напишете дума/думи за търсене

Те не са приятели на диетата ни

Годината е 1820-а, когато прочутият лорд Байрон се доказва и като един от първите диетолози. Легендарният автор на поемата „Дон Жуан” измислил и популяризирал оцетно-водната диета. Както подсказват съставките на това слабително упражнение, единственото, което трябвало да прави човек, е да пие вода, овкусена с ябълков оцет. Така великият любовчия загубва повече от 30 килограма от теглото си.

Половин век след това се ражда Грейпфрутовата диета, по-известна като Холивудската. Нискокалоричният план е прост и ефикасен – яде се по един такъв цитрус с всяко основно хранене. 70-те години обаче избухват мощно с предложения като Диетата на Спящата красавица, в която отслабващите се подлагат на медикаментозно приспиване. Този метод бил особено предпочитан от Краля Елвис, поне така твърдят диетичните хроникьори. Малко по-късно доктор от Флорида измисля диетата на бисквитите, която изисквала консумацията на дребни сладки, направени от тесто, съдържащо смес от аминокиселини. Кинозвездите се побъркали по нея.

Днес светът яде каквото си поиска. И физическият резултат е по-непредвидим от генното съчетание на индианец и абориген.
Когато нещата опрат до диета обаче, доста често си мислим, че сме наясно с всички позволени и забранени храни, които ще редуцират килограмите ни.

„Добрите” чай и салата

В почти всеки хранителен режим присъства зеленият чай. Истината е, че е полезен за килцата ни само този, който сами приготвяме прилежно на домашния си котлон. Бутилираните зелени чайове бъкат от съставки, които помагат за увеличаване на цифрата върху кантара ни.
Уж диетичният купешки дресинг, с който подправяме салатите, е далече от приятелския кръг на укротяване на мазнините ни. Списъкът на съставки е поне километър дълъг. Пълни са с консерванти и оцветители, на които не може да запомните имената. Да не отваряме дума пък за натрия и захарта. По-добре натоварете зехтина и балсамикото със задачата да направят салатите ви вкусни и полезни.

Зеленчуци, който си яде, той дебел не ще да порасте! Дали?

Напоследък отвсякъде ни облъчват със „слабееща полезност” на артишока. Внимавайте обаче ако решите да го смесите със спанак. Възможно е комбинацията от двата зеленчука да ви „подари” няколко стотици ненужни калории и мазни грамове върху таза.
Ако не можете без ежедневната си доза кисело мляко, внимавайте да не попаднете в обезмасления капан. Имайте предвид, че млеката с по-ниско съдържание на мазнини, но с вкус на различни плодове, въобще не са толкова щадящи към фигурата ни. В много от тези млечни продукти безцеремонно се разхожда захарта. Ако ви се хапва сладичко млекце, по-добре си купете обикновено и към него прибавете парченца не особено захаросан плод или чаена лъжичка мед.

Некалоричен (!) свеж дъх

Ако диетата ви позволява употребата на сухи плодове, знайте, че не винаги ги купуваме абсолютно натурални. Те може да съдържат фибри, витамини и минерали, но много от производителите добавят сяра и захар, за да им приведат по-търговски вид. По-добре заложете на пресните плодчета.
Доста от нас посягат към дъвките след хранене, но знайте, че това също не помага на диетата ви. Овкусителите в тях и наличието на захар не правят добро на задните ви части, нито пък ментовите освежители за уста.
Така че, ако имате среща по време на слабеещ период, по-добре сдъвчете стръкче магданоз вместо двете калории на Тик-так.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X