Напишете дума/думи за търсене

Оригиналният хумус на Фреди от „Ашурбанипал“

Фредерик Бениамин е култовият собствени на „Ашурбанипал“. Неговата автентична иракска кухня натрупа през последните години десетки почитатели. Днес Фреди разкрива за нас тайните на едно от най-поръчваните предястия от арабската кухня навсякъде по света – хумуса. Рецептата е без конкретни мерки, защото всеки може да я приготви по свой вкус.

Необходими продукти:

нахут

сок от лимон

няколко скилидки чесън

сусамов тахан

сол на вкус

сок от нар

зехтин

Фреди съветва да си купим български нахут. Много е важно да бъде качествен и пресен.

Начин на приготвяне:

1. Накиснете нахута за 6-8 часа, но не повече.

2. Измийте го няколко пъти, търкайте с ръце, за да падне възможно най-голямо количество люспи.

3. Сложете нахута в голяма тенджера, за да има място да „играе“ вътре. Сварете го.

4. Когато е сварен, го отцедете и махнете падналите вече люспи. С ръце търкайте още зрънцата, за да паднат още люспи.

5. Може да ползвате миксер, пасатор или домашен робот, за да смелите нахута. Когато започне да става като каша, добавете малко вода и на много тънка струйка сока от 1 лимон.

6. Добавете чесън на вкус, като продължавате да мелите нахута.

7. Осолете на вкус и подправете със зехтин.

8. Отново по време на смилането добавете и тахана – капка по капка.

9. Ако хумусът ви се струва твърде гъст, разредете с вода.

10. Когато е готов, пъхнете го в хладилника за 1 час, а после сервирайте с няколко капки сок от нар.

Може да се украси с малко кимион и червен пипер.

За още вкусни предложения търсете сп. "Рецепти за здраве.

В новия ни брой ще намерите виртуозно вкусни идеи, с които ще впечатлите и най-взискателния кулинар. Ще научите кои храни са заместители на слънцето, благодарение на които ще избегнете есенната депресия. Ще ви запознаем с флавоноидите, които са полезни при стрес и помагат за прехода към по-студените месеци. Ще разберете кои продукти провокират стомашни киселини. Имаме и предложения за нестандартен Никулден. За тези от вас, които не си падат по рибата и морските дарове, предлагаме шест рецепти за експресна вечеря с месо. Ще ви срещнем и с аристократката на трапезата - японската кухня.

Тук са и вкуснотиите от специалната ни рубрика „В кухнята на баба“, както и съвети за приготвяне на различни видове масло.

От страниците ни ще стане ясно кои са най-прочутите палачинкови наслади по света, ще се натъкнете и на невероятни предложения за нисковъглехидратни обеди.

Ще ви срещнем и с резенето, което е незаслужено подминавано, а наш специален гост е Лили - зъболекар и автор на блога „LIPODVE“, която споделя своите здравословни открития.

В броя ще откриете 15 съвета за готвене с по-малко калории, детско меню, както и такова за услужлива памет.

От кинезитерапевта Радослав Георгиев ще научите как едно упражнение за дишане лекува болките в гърба. А рецептите, които не бива да ви пропускате, са над 100!

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X