Напишете дума/думи за търсене

Отслабнете с традиционната азиатска диета

Американски здравни експерти се заеха със задачата да изследват диети и  тяхната полезност и ефикасност. Параметрите, по които са оценявани различните режими на хранене, са леснота на спазване, хранителни стойности, безопасност, ефективност в загубата на тегло и в превенцията от диабет и сърдечни заболявания.

предимства

разнообразна храна и вкусове

ситост

недостатъци

ако не обичате ориз и нудъли*, забравете

оскъдна информация

тип: балансирана

цел: загуба на тегло, превенция срещу болести, оптимално здраве.

твърдението: ще отслабнете и ще го задържите, ще избегнете развитието на хронични болести.

теорията: азиатските народи по-рядко страдат от рак, сърдечни заболявания и затлъстяване. Освен това живеят по-дълго. Учените смятат, че това се дължи до голяма степен на хранителния им режим – нискомаслени ястия, консумацията на ориз, зеленчуци, плодове, риба и много малко червено месо.

Как работи

Азиатската диетична пирамида се върти около дневния прием на ориз, нудъли, просо, царевица и други пълнозърнести храни, плодове, зеленчуци, варива, семена, ядки и растителни масла. Консумацията на риба и морски дарове всеки ден е по избор. Може да се хапват яйца, птиче месо и веднъж в седмицата сладко. Освен това задължително трябва да пиете литър и половина вода на ден или чай. Виното и бирата не се изключват, ако са в умерени количества.

Ще отслабнете ли

Азиатците, които спазват този хранителен режим, тежат доста по-малко от западните си „колеги”. Това се дължи на здравословните храни, които държат глада под контрол. Такива са зеленчуците, пълнозърнестите и бобовите продукти.

Съществуват ли рискове за здраве

Традиционната азиатска диета е бедна на мазнина, богата на фибри благодарение на плодовете и зеленчуците, ориза и пълнозърнестите храни. Този режим се слави сред медицинското съсловие като подходяща за сърдечното здраве, който поддържа холестерола и кръвното налягане в норма. Добра е за превенция и контрол на диабета.

Лесна ли е за спазване

Зависи от това дали обичате да ядете ориз, нудъли, зеленчуци, плодове, ядки и варива.

Ситост

С храни, богати на фибри, да изпитате глад е невъзможно.

Скъпа ли е

Някои зехтини, ядки, риба и свежи плодове и зеленчуци биха могли да бъдат скъпи, но след като няма да се отбивате често при месаря, портфейлът ви няма да се изпразни осезаемо.

* нудъли може да намерите в големите вериги магазини, както и в специализираните за азиатски хранителни продукти

За още диети, полезна информация, практични съвети, срещи със специалисти по здравословно хранене, интервюта с любими кулинарни блогъри и вкусни предложения търсете списание "Рецепти за здраве"

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X