Напишете дума/думи за търсене

Как да си изберете жена според Камасутра

И ако дойдат да искат девойката по-рано, родителите й ще поканят дошлите да се изкъпят и прочие с думите: “Всяко нещо с времето му.” И женитбата ще стане според местните обичаи, а иначе може да бъде четири вида: брахма, праджапати, арша и дайва (Това са първите четири от осемте предвидени в законодателството форми на брака, които подхождат на брахманите. При първия обред брахманът баща (Брахман – върховен бог отец) сам връчва дъщеря си със зестрата на избрания от него жених; дайва (божествен) – когато на това отгоре годеникът е жрец и сам изпълнява обреда; арша или риши (по имената на легендарни мъдреци, автори на ведическите химни) – когато при сватосването годеникът дава за невестата бик и крава или два чифта добитък; праджапати (владетел на сътвореното, баща на боговете) – когато при церемонията бащата произнася думите: “Изпълнявайте двамата дхарма.” Другите начини на бракосъчетаване се смятали за по-малко достойни, подходящи най-вече за по-долните касти: асура (демони полубогове) – когато младоженецът дава за булката откуп, какъвто може; гандхарва (разред низши божества, небесни музиканти) – когато юношата и девойката встъпват в брак по собствено желание, без да искат съгласието на родителите; ракшаса (зли духове, преследващи хората нощем) – когато мъжът насила отвлече девойката от дома й; пайшача (вид зли демони) – когато мъжът тайно обладае девойката, възползвайки се от сън или опиянение.)

Така се избира невяста.

24. ЗА ВИДОВЕТЕ СРОДЯВАНЕ

Тук има няколко стиха:

Обществени занимания, като допълване на стихове, които друг е започнал, сватби и съвместни гадания, не бива да се правят с низшестоящи или с вишестоящи, а само с равни.

Когато след женитбата мъжът е като слуга на жена си и на близките й, това е високо за него родство и разумните люде го избягват.

Обратно, сродяване, при което мъжът и близките му господстват над неговата съпруга, е низко родство и също се порицава от умните люде.

Но когато мъжът и жената си доставят взаимна наслада, а близките от двете страни се почитат, това е истинско сродяване.

Встъпи ли във високо родство, мъжът свежда глава пред роднините, но не бива да влиза и в низко сродяване, което всички порицават.

ВТОРА ГЛАВА

25. ПРОБУЖДАНЕ НА ДОВЕРИЕ У ДЕВОЙКАТА

Първите три нощи новобрачните спят на пода в целомъдрие и се въздържат от солена и сладка храна. После седем дни подред се къпят, развличат се с музика и пеене, гиздят се, хранят се заедно, изказват почитания на близките си, както и на онези, които са дошли на женитбата им. Това важи за всички касти.

В нощта след десетия ден, когато останат насаме, мъжът пристъпва към девойката с нежни думи и я предразполага.

Според някои добре би било след това три дни подред той да не й говори, за да има време тя да свикне, ала следовниците на Бабхравя учат, че ако стане това, ако мълчи като пън, тя ще започне да го презира и ще се отнася към него като към евнух.

Затова нека той пробужда доверието й и все повече се доближава до нея, но на първо време без да посяга на целомъдрието й – така учи Ватсаяна. И като се доближава, нека нищо не върши насила.

Жената е нежна и изисква нежни обноски, а когато мъжът подходи грубо, без тя да се е изпълнила с достатъчно доверие към него, изведнъж може да я завладее ненавист към любовното сливане и дори към мъжете изобщо.

Затова мъжът трябва според нейната нагласа да се доближава до девойката, печелейки доверието й с последователни стъпки, които предварително е подготвил.

Първата прегръдка трябва да бъде, както тя обича, и да не трае дълго.

Отначало ще я прегръща над кръста, където е по-податлива. Ако девойката е по-зряла и познава по-отдавна мъжа, може да бъде прегърната на запален светилник, но ако е непозната или недорасла – само на тъмно.

       
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X