Напишете дума/думи за търсене

Какво (не)може да замразяваме във фризера

Навикът да се пазарува веднъж на една или две седмици и част от продуктите да бъдат замразени, спестява много време и е практичен за хора, които искат да се хранят здравословно. Обикновено битува мнението, че при замразяване се губят част от полезните качества на продуктите, но това не е вярно. По-точно то важи само за някои храни.

Храни, които не бива да бъдат замразявани: домати, краставици, репички, марули, картофи, диня, грозде, круши, сливи.

- Когато замразявате плодове и зеленчуци, избирайте добре узрели, но не и презрели.

- Прибирайте плодовете и зеленчуците почистени идеално не само от дръжки, листенца и др, но и от наранени или развалени части.

- Колкото по-пресни са продуктите, които прибирате във фризера, толкова по-добре. Ако плодовете и зеленчуците се замразят бързо след откъсването им, те запазват почти 100 % от полезните си свойства.

NB! Имайте предвид, че някои продукти са по-полезни и богати на витамини и ензими, ако се замразят, отколкото ако престоят няколко дена вън от хладилника.

- Зеленчуците е добре да бъдат бланширани, преди да ги замразите. Това става във вряла вода за 2-3 минути, а след това трябва да ги оставите да се отцедят и изсъхнат, преди да ги приберете във фризера.

- Нарежете всичко във формата, в която ще ви е необходимо след размразяването.

- Сигурно не ви е хрумвало да замразявате млякото, яйцата и сиренето, но истината е, че може да го направите. Единственото условие е яйцата да бъдат разделени на белтъци и жълтъци. Добре е жълтъците да бъдат прибрани с малко сол или захар в тях в зависимост от това за какво ще ги ползвате.

- Месо и риба също могат да бъдат замразени, като обаче трайността на рибата във фризера е значително по-кратка - максимум 3-4 месеца.

- Други продукти, които може да не ви е хрумвало да замразите, са хлябът, корите от цитрусите, наполовина сварен ориз, кашкавал, лук, пресни зелени подправки и т.н.

- Ако сготвите нещо в по-голямо количество, може директно да замразите 2 порции от него и да го ползвате след няколко седмици. Така ще си разнообразите менюто и ще спестите време за готвене. Хубаво е обаче това да става само с гответи с растителна мазнина ястия.

- Най-добре е да замразявате в стъклени съдове или в пластмасови, но след като сте се уверили, че са BPA-free, защото BPA в пластмасата се отделя в храната при много ниски температури.

- Не пълнете съдовете до горе, защото при замразяване храната ще увеличи леко обема си.

За още практични съвети, срещи с любими кулинарни блоъгри, интервюта със специалисти по здравословно хранене и вкусни предложения търсете списание „Рецепти за здраве“.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X