Напишете дума/думи за търсене

Храни, които помагат срещу Алцхаймер

Има много неща, които помагат за мозъчна гимнастика и за това да поддържат този важен орган здрав. Но малко е известно, че хранителният ви режим също играе решаваща роля за намаляване на риска от развитие на деменция и Алцхаймер. Скорошно проучване показва, че MIND диетата може да намали риска от тези заболявания.
Кои са основните продукти, които трябва да включите в своя хранителен режим за здрав мозък и силна памет, и кои трябва да избягвате?

Здравословни храни за мозъка

1. Горските плодове са черешката на тортата

Горските плодове са с високо съдържание на флавоноиди - вещества много полезни за мозъка. Хората, които ядат предимно от тези растителни видове, имат по-добри когнитивни способности. Затова добавете боровинки, ягоди, малини към закуската си. Мозъкът ви ще ви благодари по-късно.

2. Зеленчуци, който не яде

Зеленчуците са полезни за нашето здраве на толкова много нива, включително и за това на мозъка. Те съдържат хранителни вещества като фолат, флавоноиди, витамин Е и каротеноиди. Зелените листни зеленчуци като спанак, маруля и къдраво зеле намаляват скоростта на стареене на мозъка. Така че не забравяйте да включите салата в менюто си.

3. Не пренебрегвайте ядките

Вместо преработени закуски и сладки изберете за закуска шепа сурови или печени ядки, които са с високо съдържание на витамин Е. Той помага на мозъка ни да функционира. Заради съединенията, здравословните мазнини, фибрите и антиоксидантите ядките подпомагат цялостното здраве. Може също да опитате да смесите ядки и плодове и да направите комбинация за засилване на мозъчната дейност.

4. Използвайте повече зехтин
Ако сте запознати с ползите на средиземноморската диета, тогава знаете, че зехтинът е съюзник на доброто и здравословно хранене. Лекарите съветват да ограничите всякакви други видове масла и да включите екстра върджин зехтин към вашия хранителен режим, който действа като протектор на мозъка срещу деменция.

5. Слагайте риба на трапезата поне веднъж седмично
Проучванията показват, че хора над 65 години, които постоянно ядат риба, се представят по-добре на тестовете за памет в сравнение с тези, които ядат по-малко или никаква риба и предпочитат месо. Рибата съдържа здравословни мазнини, витамините B6 и B12, които са полезни за мозъка.

Нездравословни групи

1. Намалете месото, особено червеното
Експертите съветват да се намали консумацията на месо колкото е възможно повече и да се набави протеинът, от който мозъкът се нуждае, от боб, леща и соя, които не само са богати на протеини, а също така съдържат много фибри и витамин В, необходими за поддържане на здравата памет.

2. Ограничете маслото, маргарина и сиренето
Според диетата MIND сиренето, особено пълномасленото, трябва да бъде намалено, ако искаме да намалим риска от деменция. Същото се отнася и за маслото и маргарина - най-добре е да ги замените със зехтин.
3. Захарта и солта не са приятели на мозъка
Ако искаме да подобрим здравето на мозъка си, да забавим стареенето на този орган и да намалим риска от когнитивен спад, тогава определено трябва да избягваме захарта и солта. От една страна, сладкишите увреждат мозъка с течение на времето, защото могат да доведат до диабет, който повишава риска от Алцхаймер. От друга страна, солта повишава кръвното налягане, което може да доведе до инсулт и други мозъчни проблеми.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X