Напишете дума/думи за търсене

Истинските лидери не правят тези грешки

Има гигантска разлика между това да си собственик на бизнес или шеф на даден екип и това да бъдеш лидер.

Началничеството не означава лидерство.
Много хора пропадат в собствената си представа за важност, жажда за превъзходство и дребни борби за надмощие.
Един лидер трябва да е гъвкав в решенията си, да притежава увереност, да умее да делегира права, да е емпатичен, да не му е чуждо смирението. Да общува качествено с хората, които управлява, и да има добро влияние върху тях, да действа извън стереотипите, да поема отговорност, да е позитивен и да е почтен.

Истинският лидер никога няма да си позволи да размахва властта си като знаме под носа на групата от хора, която предвожда.
Вместо да командори безпардонно и грубо, той трябва да поиска учтиво дадена задача да бъде изпълнена от неговите подчинени.

Стойностният лидер за нищо на света няма да си позволи да покаже неуважение към някого. Представете си, че сте под голямо напрежение заради огромен проект, чийто краен срок се задава. Човек от екипа ви прави грешка и вие посочвате тази грешка пред колегите му. Това ще го накара да се демотивира, а ако атаките ви към него продължават да са публични, това ще го настрои срещу вас.
Дори и да не правите порицанието умишлено видно, помнете, че всеки има самоуважение.
Така че, ако някой е направил грешка, поговорете с него насаме със спокоен ум и глас. След известно време съобщете за провинението на останалите от екипа, без да ги уведомите кой е виновен за него. Това ще попречи на грешката да се повтори, запазвайки уважението между хората в групата. От друга страна, може да бъдете строги и директни в ситуации, когато грешката се повтаря отново и отново от един и същ член на екипа или е нарушено сериозно правило от вътрешния ред.

Като лидер вие имате отговорността да се справите с всички задачи и проблеми, свързани с екипа, без да сте пристрастни. Въпреки че е напълно адекватно да изградите лични взаимоотношения с колегите, никога не трябва да фаворизирате някой от тях, докато възлагате задачи и решавате проблеми на екипа. Персоналните отношения трябва да останат извън работното място, а когато сте в офиса, вие сте просто колеги и трябва да се държите като такива.

Когато обяснявате на подчинените си за нова политика във фирмата, не е добре веднага им споделяте какви ще бъдат последиците, ако нещо не е свършено както трябва. В противен случай те може да почувстват, че са контролирани или угнетени. Служители, които се чувстват шпионирани или потиснати, не само че няма да вършат добре задачите си, но и има шанс и да загубят всякаква мотивация. Вместо да поставяте ултиматуми, им обясните причината, поради която им е казано да правят нещо. Това показва, че сте прозрачни с тях и че те могат да ви се доверят.

И на последно място, но не по важност, е езикът, който използвате, докато комуникирате с екипа си. Нормално е човек понякога да се ядоса и да излезе от обичайните си рамки, но се опитайте да не използвате обидни думи в гнева си.
Като лидер вие давате пример на хората, с които работите. Последното нещо, което искате, е да оставите негативно впечатление за себе си или да наругаете и унижите някого.
Затова трябва да знаете как да контролирате неудовлетвореността си пред вашия колектив, за да може с чиста ръка на сърцето хората в него категорично да ви нарекат свой лидер.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X