Напишете дума/думи за търсене

Лесно се обиждаме? Това е лошо за здравето

Ниският праг на обидичвост е най-лошата услуга, която можем да си направим. Склонността да се обиждаме влияе зле на здравето, потиска самочувствието и съсипва настроението ни. Според психолозите някои хора несъзнателно избират такава стратегия като начин за манипулация на околните, но истината е, че така вредят на себе си.

5 причини да спрете да го правите незабавно

1. Съсипва настроението и проваля отношенията ви с околните. Проблемът е, че страдат не само виновните, а и невинните.

2. Понижава работоспособността. Доказано е, че при обидения човек се наблюдава по-слаба памет, за него е по-сложно да се съсредоточи в работата си, тъй като енергията му се насочва към конфликтната ситуация.

3. Влошава здравето – повишава се кръвното налягане, ускорява се сърцебиенето, понижава се апетитът и се появяват различни заболявания на нервна почва.

4. Появяват се дребнави натрапчиви мисли: „интонацията му беше особена, явно вече не ме обича”, „шефът не ме погледна, може би ще ме уволни” и т.н.

5. Забавя се личностното развитие. В крайна сметка обидчивостта е детска реакция – вместо да вземеш живота си в ръце, оставаш пасивен.

Как да действате, когато ви обиждат

На първо място, работете над самооценката си. Винаги ще се намерят хора, които пряко или косвено ще се опитат да ви подценят. Тяхната цел е да се издигнат в собствените си очи. Най-сигурният начин да им противодействате, е да обичате и да цените себе си заради достойнствата и постъпките си. Научете се да не си „слагате на сърцето” глупавите думи. Ако опонентът ви се опитва да ви унижи, представете си, че се е превърнал в муха и просто махнете с ръка, за да го прогоните. Не се поддавайте на провокации и не „хранете” енергийните вампири. Има хора, които се заяждат, само за да привлекат вниманието и да разнообразят живота си.

Смело игнорирайте необоснованата критика – не сте длъжни да давате обяснения и да се превръщате в жертва на интригите им. Още един тип личности, които обиждат околните, са тези, които имат проблем с общуването. Те не умеят да изслушват и изпитват непреодолимо желание да си доизмислят липсващата информация. Най-често тези обиди и конфликти се появяват заради лошо формулирани мисли и различни нива на комуникация. За да избегнете подобни ситуации, винаги слушайте внимателно човека отсреща, а не себе си, и ако е необходимо задавайте уточняващи въпроси.

Помнете, че хората нямат способността да четат чужди мисли – ако не сте формулирали правилно и ясно мисълта си и не са ви разбрали, следва да се обиждате само на себе си. Още едно правило е да не действате в състояние на афект.

Пребройте до 100, преди да затръшнете вратата и да отровите няколко дни от живота си, тънейки в обида. Имайте предвид също, че не всички хора са получили вашето възпитание – има семейства, където грубото обръщение се смята за нещо нормално. Когато събеседникът ви е нелюбезен, това е негов проблем, не ваш. Ако имате възможност, спрете да общувате с него. Ако не, ползвайте следната тактика: в отговор на неговата груба реплика, му кажете – „Вероятно искаше да ми кажеше, че е спешно и да ме помолиш да побързам”. Когато получите положителен отговор, му кажете, че подобно отношение ви харесва много повече.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X