Напишете дума/думи за търсене

Как социалните мрежи влияят върху имиджа на тялото

Милиони хора по целия свят ежедневно използват социални мрежи,
най-популярните сред тях са Facebook и Instagram. Средно всеки потребител прекарва около два часа на ден в тези платформи.
Да бъдеш постоянно облъчван виртуално от изображения, има огромен ефект върху себеусещането ни. Поради тази причина една от най-обсъжданите теми е как социалните мрежи влияят на изображението на телата ни.

Образът на тялото се дефинира като представяне, което всеки човек има на собственото си тяло. Основава се на чувствата и нагласите, които имаме към това представяне. Ние „правим“ изображението на тялото си, като сравняваме действителното си изображение с идеалното си такова.
Положителният образ на тялото означава да имаме ясно и реално възприятие за себе си и да ни е удобно с него. Освен това не свързваме личната си стойност с физическия си образ.

От друга страна, когато оценяваме и възприемаме тялото си по много пристрастен начин, имаме отрицателен образ на тялото. Всъщност се чувстваме притеснени и засрамени от собствената си снага и имаме склонност да мислим, че само другите са привлекателни.

Ние променяме начина, по който създаваме и проектираме своя образ на тялото през целия си живот. По същество той се формира около пубертета. Има два основни елемента, които влияят на нашето „идеално Аз“ - историята и настоящият момент.

Историческият елемент се отнася до начина, по който нашата култура
вижда красотата. Докато настоящият елемент се отнася до това как в момента се определя красотата. Това, което днес смятаме за красиво, е много различно от това как се е възприемала красотата преди години.


Повечето потребители на Instagram са на възраст между 18 и 34 години и е любимото приложение за деца на възраст под 18 години.

Това е пространство за популяризиране на себе си. Успехът се измерва с броя на хората, които харесват нашите снимки или ни следват.

Експертите изчисляват, че на ден в Instagram се качват около един милион селфита. От тях 14 процента имат някаква форма на дигитален ретуш. В действителност харесванията, които получаваме, са склонни да подсилят изображението, което сме прожектирали. Липсата на харесвания обаче може да ни насърчи да го променим.
Цифровите промени, които правим, се основават на обществените стереотипи. Селфитата в Instagram са дори по-стереотипни от рекламите в списанията. Това означава, че често неблагоприятно се сравняваме с другите.

Няколко теории обясняват как използването на социални мрежи като Instagram влияе върху изображението на тялото.

Теория на социалното сравнение
Леон Фестингер предлага да се сравним с връстниците си, за да установим нашата позиция и самооценка. Ако се поставим в по-висока позиция, правейки сравнение в наша полза, самочувствието ни се повишава. Ако обаче се поставим в по-ниска позиция, самочувствието ни намалява.

Сравненията, които правим в социалните медии, обикновено са свързани с недоволството на тялото.


Теория на обективирането
Фредриксън и Робъртс предполагат, че идеалният образ на женското тяло е изграден социално с цел да бъде видян и оценен. Това означава, че жените и момичетата са склонни да основават образа на тялото си на този на зрителя. С други думи, вместо да имат собствена вътрешна оценка и възприятие на тялото си, те изграждат своя образ въз основа на мислите и очакванията на другите хора.

Може да се почувстваме засрамени и притеснени, ако тялото ни не отговаря на приетите стандарти за красота. Това може да причини редица проблеми с психичното здраве.

Трудно е да се избегне влиянието на социалните мрежи в наши дни. Въпреки това, определени фактори могат да смекчат влиянието на социалните медии върху изображението на тялото.

Начинът, по който Instagram ни влияе, зависи от нашето самочувствие. Затова, ако имате добро самочувствие, ще бъдем по-малко уязвими от всякакви негативни ефекти.
Феминистката идеология може да помогне при обективирането на тялото. Това е така, защото жените с феминистки идеи са склонни да обръщат далеч по-малко внимание на въздействието на образите, които споделят във виртуалното пространство.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X