Напишете дума/думи за търсене

Причини, които ни пречат да отслабнем

Има една тайна за милиони и тя е, че ако искате да остлабнете, трябва да... ядете.

Едни от най-популярните диети се базират на разделното хранене - само протеини или пък основно зелечнуци. Обикновено се посочва като причина, че организмът не може да ги преработи пълноценно наведнъж. Тези, които ги препоръчват обаче, пропускат една важна подробност - че в тялото ни има орган, наречен дванадесетопръстник, където едновременно и се преработват протеините, мазнините и въглехидратите.

Важно е също да се знае, че за преработване на различните храни, организмът ни синтезира различни ензими. А когато се храним разделно, нивото на ензимите, които не се използват, се понижава. Именно това е една от причините да не отслабвате, ако дълго време спазвате режим на разделно хранене, който изключва една или повече групи храни.

Мазнините не са враг

Ако за продължителен период се отказвате от мазнини, лишавате тялото си от холестерол. Този така критикуван елемент обаче има важна функция - особено за жените, тъй като спомага за клетъчното делене и отговаря за хормоналния баланс. Така че първото следствие от диетата без холестерол е ранният климакс. За да го избегнете, мазнините трябва да са 20% от дневното ви меню. Разбира се, предпочитайте зехтин пред майонеза и морска риба пред пилешки бутчета.

Пълното лишаването от въглехидрати пък ще ви накара да се чувствате уморени и депресирани - а това е най-лесният начин да се демотивирате и да зарежете здравословния начин на живот.

Така че, ако дълго време сте на диета и не отслабвате, а кожата, косата и октите ви придобиват все по-жалък вид, опитайте да балансирате количеството протеини, мазнини и въглехидрати, които приемате всекидневно.

Още една опасност е свързана с модните детокс диети. Смята се, че жителите на големите градове, които прекарват целия си ден в офиса, имат нужда от регулярно пречистване чрез всевъзможни монодиети, базирани най-вече на сокове. Уловката е, че тези „чудо” диети може да предизвикат йо-йо ефект и вместо да отслабнете, в крайна сметка да си докарате още няколко наднормени килограма.

Проблемът: при този тип диета тялото губи само вода и мускулна маса. Без достатъчно количество протеини, организмът е принуден да си набавя енергия, като разгражда собствената си мускулна тъкан. А колкото по-малко мускули има, толкова по-бавна е обмяната на веществата - тоест, на мястото на мускулите идват... мазнини.

За да се избавите от токсините, е необходимо единствено да пиете много вода, да спрете полуфабрикатите и пържените храни и да приемате фибри.

Ако постоянно изпитвате чувство на глад, това ще доведе до нарушения в метаболизма и неправилна дейност на храносмилателната и нервната система, а като следствие - до натрупване на мастни клетки. Затова, съвсем просто казано, отслабването е свързано с ядене.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X