Напишете дума/думи за търсене

#Инфлуенсърът - интернет машина за пари

СТЕЛА КАТЕРМАН
СТЕЛА КАТЕРМАН
Подобни скрити за потребителя реклами пък са направо безобидни на фона на обратния им вариант, който също се използва масово от блогъри у нас.

“В магазин хикс не понасят майки с деца/възрастни хора/клиентите си по принцип, онзи ден изгониха женица, защото искаше само да разглежда. Не ходете в магазин хикс”.

Призив, който звучи като гражданско възмущение, може и да е просто блогърско отмъщение за отказ от сътрудничество срещу заплащане. Рекетът може и да не е чак толкова брутален – например издателствата не биха могли да пратят толкова безплатни екземпляри, колкото им искат самообявили се за книжни рецензенти блогъри срещу обещанието, че за въпросната книга ще чуят всичките им последователи.

Истинска манна небесна за реклама са и готварските блогове. Ето например

как звучи рецепта за щрудел, която покрай съставките споменава и фирма за

зърнени храни:

“Докато ровех онлайн за автентична рецепта за едно от любимите предколедни творения на моята баба Стоянка, която за трета Коледа няма да е с нас, попаднах на разкошната кампания на фирма ХХХ, която празнува образа на бабата като един от най-ярките празнични символи. От ХХХ са създали три виртуални образа на типичните баби, които познаваме от детството си. Много сладко! Вдъхнали са им индивидуалност, характер, че и личен кулинарен стил. Да си призная, поразплаках се, като видях кампанията, но не от тъга, от умиление.” Рецептата е поместена в един от награждаваните блогове за храна и е чудесен пример за новия начин на рекламиране, който избират фирмите и който е и добре дошъл за блогърите.

ХАН ХУО ХУО
ХАН ХУО ХУО
И ако сътрудничеството между производител на храна и готварски блог е повече от логично, то има лайфстайл блогове, в които всяка трета дума е известна марка. Например предколедният блог на известната модна блогърка mademoiselleaia започва така: “Остават по-малко от 38 дни, 12 часа, 25 мин и 31 секунди до Коледа. Подготвила съм се подобаващо с коледни песни, ароматни напитки, чорапи с Рудолф и съм се настанила удобно на дивана у дома, защото тази зима аз и компания ХХХ.bg ще раздаваме подаръци, но повече за играта ще разберете съвсем скоро на страницата ми във Facebook (не забравяйте да ме последвате, за да не я пропуснете). Вдъхновена от тяхното предложение, съставих коледен списък с няколко неща, които искам да притежавам от онлайн магазина им, както и няколко други момичешки нещица. Желанията са лично мои, но съм сигурна, че може да ви послужат, като вдъхновение за вас или нечий подарък”. (Правописът е запазен) Следва списък с джаджи от въпросната фирма и бележка под линия, че публикацията е с нейна подкрепа. Подобни бележки има под по-голяма част от текстовете, в които популярната блогърка споменава марки, като целта на целия блог е чисто рекламна – няма никакъв задълбочен преглед на продуктите и тяхна оценка, но тъй като и съдържанието в повечето случаи е обозначено като рекламно, си е избор на аудиторията дали да следи този блог – заблуда няма.

Съвсем брутално е положението в блоговете, рекламиращи хранителни добавки.

Обикновено това са страниците на фитнес-гурута, които покрай обясненията как се ваят мускули продават всякакви добавки. Бърз поглед през най-популярните фитнес блогове ме осведоми, че ако за перфектното лице ви трябва мицеларна вода, то за перфектното тяло не можете да минете без водородна такава. Не вникнах в чудото на химическия ѝ състав, само разбрах, че струва пари да си я направиш.

Всъщност в България няма регулация на рекламите в интернет пространството, а то започна да измества останалите медии от предпочитанията на доста фирми. За тях това е разбираемо – от една страна, така достигат до аудитория, която не ползва традиционни медии, от друга –

да се рекламира чрез инфлуенсъри не струва много,

а понякога не струва и нищо, най-много някой лаптоп.

       
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X