Напишете дума/думи за търсене

д-р Гайдурков съветва как да се отървем от коремните мазнини

д-р Гайдурков
д-р Гайдурков
Ето какво ви съветва д-р Гайдруков:

- Освободете се от всички преработени въглехидратни храни: на първо място - тестени изделия и хляб (включително пълнозърнест, той също е с висок ГИ), и на второ – сладкарските изделия (с изключение на тъмния шоколад). Заменете тези бързи въглехидрати с пълнозърнести (желателно безглутенови) варива: кафяв ориз ("Басмати"), елда, лющено просо, киноа, царевица. Може да приготвяте и домашни сладкиши от смлени ядки, фурми, сурово какао, цейлонска канела, ванилия.

- Намалете приема на млечни продукти. Поради своето естество, както и поради съвременните методи на производство те са един от най-мощните екзогенни (външни) естрогенни вносители.

- Ползвайте редовно бобени варива: леща, нахут, грах, фасул. За жените специално място тук заема соята – като сварена бобена култура и отчасти като ферментирали соеви продукти – тофу, темпе. Соята съдържа фитоестрогени – имитатори на естрогените, които се конкурират с естрогенните рецептори на клетките и по този начин намаляват завишеното естрогенно влияние.

- Включвайте редовно сурови и задушени зеленчуци от семейството на кръстоцветните – преди всичко зеле, карфиол, броколи, брюкселско зеле. Те съдържат друг регулатор на естрогените – индол-3 карабинол, който също намалява естрогенното залавяне.

- Намалете до минимум солта – тя увеличава ГИ на всички храни и задържа вода в тъканите, правейки мастните депа статични и "непоклатими", както и екстрахираните мазнини – олио, зехтин и др., които представляват празни калории, свързват и намаляват водноразтворимите минерали (калций,желязо и др.) и витамини (от групата В, С и др.). Заменете ги с подправки (те активират обмяната!), лимон, стъблена целина (най-високия естествен източник на сол), смлени ядки, авокадо, по малко краве масло, добавено след термичната обработка.

- Гарантирайте добър белтъчен прием. Относителният недостиг на белтъчини и превалирането на въглехидрати в храната водят до натрупване на мастни депа и естроген. Ползвайте домашно маринована риба, суров жълтък след щателно измиване на черупката (повишава т. нар. добър холестерол за разлика от сварения), домашно изсушени на вентилатор във фурната месни филета.

- И не на последно място най-баналният, но ефективен фактор - движение!"

       
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X