Напишете дума/думи за търсене

Кои храни са подходящи за плосък корем

За тънка талия не е достатъчно само да се занимаваме активно със спорт и физическо натоварване - от първостепенна важност е правилното хранене. И ако за някои продукти е ясно, че спомагат за натрупване на тлъстинки около корема, има и такива, които топят мазнините и укрепват коремните мускули.

Бадеми

Тези ядки са отличен източник на протеини и фибри, както и на витамин С и антиоксиданти. Главното обаче е, че в бадемите се съдържа магнезий, който помага за изработване на енергия, формиране на мускулна тъкан и регулиране на нивата на кръвната захар. Ако захарта в кръвта е в норма, няма да преяждате, а тяло няма да натрупва мазнини. Диетолозите препоръчват за плосък корем да консумираме шепа бадеми дневно - примерно, около 20 броя.

Яйца

Протеините са ключов елемент за постигане на тънка талия. Яйцата съдържат голямо количество протеини, както и аминокиселини - целият набор от вещества, необходими за възстановяване на мускулната тъкан. Холинът, присъстващ в яйцата, се бори с натрупването на мазнини около черния дроб. Наред с това, яйцата са много хранителни - ако на закуска хапнете варено яйце или омлет, усещането за ситост ще се съхрани до обяд и няма да изпитате необходимост да хапнете вафла или друга вредна храна.

Горски плодове

Боровинките, малините, къпините, ягодите, черниците са източник на фибри и антиоксиданти, които подобряват циркулацията на кръвта, което е много полезно за мускулите. Ако всекидневно хапвате от тях, ще помогнете на тялото си да стопи мазнините в областта на талията и ханша.

Кисело мляко

Този продукт е отличен източник на калций и протеини, което го прави добър помощник в изграждането на мускулна маса. Освен това, киселото мляко нормализира дейността на храносмилателната система и предпазва от подуване и дискомфорт в стомаха. Препоръчителната дневна доза е между 1 и 3 ч.ч. кисело мляко дневно, към което може да добавяте плодове и сурови ядки.

Риба

Мазните морски риби като скумрия, сьомга, тон, сардина са богати на омега-3 мастни киселини, които подобряват обмяната на веществата и помагат на тялото да топи мазнините. Освен това, рибата засища и предотвратява риска от преяждане. Най-полезна е, когато е печена или приготвена на пара.

Ябълки

Ябълките са богати не само на фибри, но и на пектин - вещество, което по естествен път топи мазнините. Още едно достойнство на тези плодове е, че в тях има малко захар и калории, което ги прави незаменими за всички, които искат да отслабнат. Изследвания показват, че хората, които всеки ден изяждат по една ябълка, отслабват по-бързо от тези, които не включват ябълки в менюто си.

Авокадо

Авокадото е още един високо хранителен продукт, който е източник на полезни мазнини. В едно авокадо има около 15 г фибри и пълноценна порция мононенаситени мастни киселини, които се борят с холестерола и спомагат за намаляване на обиколката на талията.

Пълнозърнести храни

Те съдържат магнезий и хром - вещества, намаляващи нивото на хормона на стреса кортизол, който увеличава натрупването на мазнини в областта на корема. При проведен експеримент едната група от участниците консумирала 4 - 7 порции пълнозърнести храни всеки ден, в резултат на което свалила двойно повече мазнини около талията от тези, които включвали прости въглехидрати в менюто си. Това е чудесна причина да хапвате овесени ядки за закуска и да замените белия хляб с пълнозърнест.

Бобови

Бобовите храни са един от най-добрите източници на растителни протеини - помагат за топене на мазнините и увеличаване на мускулната маса. Фибрите в тях дават за дълго усещане за ситост и така предпазват от необмислено похапване между основните хранения. Бобовите могат да са отлична алтернатива на месото, като по този начин ще ви помогнат да намалите количеството на вредните наситени мазнини.

Зеленолистни

Спанак, зелена салата, лапад, рукола - всички те са богати на неразтворими фибри, които нормализират храносмилането и възпрепятстват подуването на стомаха. Наред с това, имат диуретичен ефект, поради което помагат на тялото да се освободи от токсините и отровите. За да получите максимална полза от зеленолистните, подлагайте ги на термична обработка.

За още вкусни предложения търсете списание "Рецепти за здраве"

В новия ни брой ще намерите неустоими предложения, с които ще задоволите и най-претенциозното небце. Ще научите как да разпознавате орторексията и защо манията по здравословно хранене може да е опасна. Ще разберете кои са най-полезните масла за готвене и ще ви запознаем с изкушения, подходящи за барбекю. Тук са и шест идеи за салати с патладжан, с които да впечатлите.

Ако сте почитатели на вегетарианството, има интересни рецепти и за вас. Тук са и вкуснотиите от специалната ни рубрика „В кухнята на баба“.От страниците ни ще стане ясно кои са най-прочутите студени супи по света, ще се натъкнете и на невероятни предложения за нисковъглехидратни пици.

Ще ви срещнем и със сминдуха, който придава уютен аромат на гозбата, а наш специален гост е Мария Митева-Христоу от My Cooking Book, която споделя кулинарните си тайни. А от корицита ни вкусно ви намига фамозното розово руло с маскарпоне крем от Harry and Lexy's Workshop.

В броя ще откриете меню, подходящо за деца, както и такова за красива кожа. Ще ви запознаем и с грузинската кухня, която е събрала в себе си най-добрите кулинарни традиции на Азия и Черноморието.

От специалиста по биохрани Живко Джамяров ще научите кои билки помагат при Хашимото. А рецептите, които не бива да ви пропускате, са над 100!

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X