Напишете дума/думи за търсене

Грешки с обувките, заради които ни болят краката

Ако ви болят краката, не е задължително причината да е очевидна. Защото ние много често казваме „абе от много ходене“, но болката може да е следствие от различни фактори.

1. Не можете да си спомните последния път, когато сте си мерили краката

Краката се променят с течение на времето. С напредване на възрастта някои лигаменти и сухожилия се отхлабват, а гравитацията и телесното тегло преобразуват стъпалата, за да могат да станат по-широки и да се разтеглят. Значителните колебания в теглото, като наддаването на тегло по време на бременност например, също могат да променят размера на обувката. Редица заболявания като ревматоиден артрит и диабет също водят до промени в размера или формата на.

2. Не отчитате какъв е вашият свод

Най-общо казано, има два вида стъпала: с висок и с нисък свод. Конкретните изисквания за обувки към тези два типа стъпала са коренно различни.

Извивката на обувката ви трябва да поддържа свода, така че той от своя страна да може да поддържа останалата част от краката и тялото ви. Най-добре разговаряйте с ортопед или посетете магазин за специални обувки, за да разберете кое е най-доброто за вас.

3. Вървите дълго пеша с неподходящите обувки

Колкото и секси да са обувките на висок ток, те не са най-подходящите за извървяване на 10 000 крачки на ден, част от които в бягане и бързане. Обувката трябва да съответства на вашата дейност.
Обикновено високите токчета пренасочват тежестта ни напред, което оказва прекалено силен натиск върху мускулите и ставите. От друга страна, плоските обувки като джапанки и балеринки не поддържат изобщо свода и не ни предпазват от неравности по пътя, така че те също могат да причинят болки в краката. За ходене потърсете обувка с ниска или плоска пета, мека стелка и форма, която следва свода на стъпалото ви.

4. Избирате спортни обувки само по външния им вид

Не купувайте маратонки въз основа на това как изглеждат или защото някой в Instagram например се кълне в тях. Когато имате нужда от нови маратонки, отидете в специализиран спортен магазин за обувки и се консултирайте. Обяснете за какви упражнения са ви необходими и за какво натоварване става въпрос.

5. Насилвате се да носите нови обувки с надеждата, че ще се разтегнат

Да, кожените обувки може да се разтегнат и с течение на времето да станат по-удобни по крака ви, но в никакъв случай не правете тази промяна стресово. Носете ги по малко – вкъщи или на къси разстояния, като задължително ползвате чорапи и лепенки/бинтове, за да предотвратите наранявания.
Също така може да си вземете спрей за разтягане или да занесете обувката на обущар, който да ви помогне с нея.

6. Вкъщи ходите главно боси

За много хора да ходиш бос е върховен комфорт, а не проблем. Въпреки това при някои хора постоянно ходене боси по повърхности като твърди дървени подове, плочки или мрамор оказва голям стрес върху стъпалата, причинявайки или усилвайки болката във времето.
Най-добре е да се сдобиете с пантофи с хубави стелки или да сложите рогозка от мемори пяна на места, където стоите по-дълго, например пред кухненската мивка.

7. Не използвате стелки или не разбирате тяхното предназначение

В зависимост от типа на стъпалото ви и всяка специфична болка, която може би вече имате, стелките всъщност могат да направят много за вас. Правилото е да избирате по-твърди стелки при плосък крак и по-меки, ако имате висок свод. Но най-добре е да се консултирате със специалист за вашите индивидуални нужди, защото чиефт стелки може да подобрят качеството ви на живот, колкото и невероятно да ви звучи.

8. Носите износени обувки

Неслучайно много хора изхвърлят обувките, когато подметката се износи, защото тогава тя променя ъгъла, по който вие стъпвате на земята. Това може да причини болка в краката, коленете, бедрата и гърба.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X