Напишете дума/думи за търсене

3 нисковъглехидратни храни, подходящи за отслабване

Кето диетите набират популярност през последните години. Тази форма на хранителен режим включва намаляване на приема на въглехидрати, което води до намаляване на стреса на панкреаса и следователно по-добро управление на нивата на кръвната захар. Добри са и за черния дроб.
В наши дни повечето хора знаят, че обикновените захари не са здравословни. В тази статия ще разгледаме три храни с ниско съдържание на въглехидрати, които веднага може да сложите на трапезата си и които няма да предизвикат скок в нивата на кръвната глюкоза.

1. Ядки и сушени плодове

Ядките са източник на протеини и здравословни мазнини, особено ненаситени мазнини. И въпреки че протеините, които те съдържат, са с ниска биологична стойност, те все пак представляват част от разнообразната и балансирана диета.
Освен това ядките и сушените плодове съдържат редица основни микроелементи, от които тялото ви се нуждае, за да функционира правилно, като цинк или селен. Цинкът е наистина важен за имунната система, а селенът е мощен антиоксидант, който помага за предотвратяване на стареенето.

Според проучване, публикувано в списание Pharmacological Research, редовното ядене на ядки и сушени плодове може да помогне за предотвратяване на появата на невродегенеративни патологии поради съдържащите се в тях биоактивни съединения.

2. Телешки черен дроб
Черният дроб е с много ниско съдържание на въглехидрати, но е много питателна храна. Съдържа протеини с висока биологична стойност и огромни количества основни микроелементи.
В него има много желязо, което е важно за предотвратяване на състояния като анемия, която затруднява доставката на кислород до клетките.

3. Пиле
Пилето също е с ниско съдържание на въглехидрати, но е много богато на висококачествени протеини.
Доказано е, че тези хранителни вещества са от съществено значение за запазване на чистата маса според изследване, публикувано от списанието Nutrients. Те са важни както за увеличаване на напречното сечение на мускулите, така и за предотвратяване на състояния, които могат да намалят подвижността, като саркопения.


Освен това повечето експерти препоръчват да се даде приоритет на бялото месо пред червеното. Това е така, защото червеното месо съдържа определени съединения, които трудно се обработват от дебелото черво.
Истинският риск за здравето обаче се крие в яденето на преработено червено месо. Тези видове продукти съдържат нитрити, токсични вещества, които могат да увеличат риска от рак на дебелото черво. Тези съединения се използват при втвърдяването на месото и за предотвратяване на растежа на определени бактерии.

Въпреки че може да не страдате от някакво хронично заболяване, приоритизирането на храни с ниско съдържание на въглехидрати винаги е полезно. Тези продукти могат да ви осигурят нужните протеини и мазнини, без да подлагате на натоварване панкреаса.
Нисковъглехидратните храни са особено препоръчителни за диабетици.

Диетата с ниско съдържание на въглехидрати може да увеличи чувствителността към инсулин и да помогне за по-добро регулиране на нивата на кръвната захар. А това от своя страна може да намали рисковете от свързани здравни проблеми.

И накрая, диетите с ниско съдържание на въглехидрати изглеждат много полезни за пациенти с рак. Глюкозата е основното гориво за туморните клетки, така че консумацията на по-малко захар може да помогне за забавяне на растежа на злокачествените тумори.

Кето диетата – цяр за килограми и здраве

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X