Напишете дума/думи за търсене

Как да се справим с критиката и омразата в социалните медии

Получаването на критика в социалните медии е норма в наши дни. Ако обаче не знаете как да се справите с тези обидни коментари, те могат да бъдат вредни.
Публикуването на снимки, текстове или коментари в социалните медии ни прави цели за враждебни реакции от другите.

Въпреки че може да възприемаме, че виртуалните взаимодействия нямат голямо въздействие, в действителност те влияят на нашето благосъстояние и психично здраве.
Отзивите могат да бъдат градивни (когато посочват, с уважение, аспект, който може да бъде подобрен) или разрушителни (когато не предлагат никакво предложение за промяна или само се стремят да навредят).

Речта на омразата атакува, дискриминира или унижава индивида такъв, какъвто е. Тя има склонността да се храни с противоречия и използва стратегии като сарказъм, подигравка и агресивност, за да разпространява вредни коментари, без основа или цел.

Какви са последиците?
Ефектите от критиката и омразата в социалните медии зависят от различни фактори. Например типовете коментари, тяхната честота и личността на получателя. Те могат да причинят значителни щети на психичното здраве.

Систематичен доклад, публикуван в Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, твърди, че кибертормозът причинява безпокойство, пристъпи на паника, депресия и дори мисли за самоубийство.

В него се твърди, че получаването на враждебни или обидни съобщения може да накара хората да се страхуват от използването на техните акаунти в социалните медии, да предизвика чувство на гняв и разочарование и значително да повлияе на самочувствието им. Освен това, когато тази омраза е насочена към компании или лични марки, е вероятно да повлияе значително на нагласите на потребителите и да доведе до големи загуби.

Как да се справим с омразата или критиката в социалните медии

Анализирайте коментарите
Ако сте от хората, които са особено чувствителни към критика, може да направите грешката да реагирате прекалено на коментар. Първо, анализирайте го и разберете дали е омраза или обикновена градивна критика. Ако е критика, може да намерите елементи на истината, които да използвате, за да подобрите дадено нещо.

Разпознайте хейтърите
От друга страна, коментарът може да е наистина враждебен и не се стреми да допринесе с нищо друго, освен да създаде полемика или да причини щети. В този момент трябва да запомните, че действията на другите хора говорят много за тях самите, но не и за вас.

Хейтърите изобилстват в социалните мрежи. Те са посветени на изразяването на презрение и подкопаването на позициите на околните. Парадоксално е, че всеки може да бъде потенциална жертва, тъй като причината за поведението на хейтъра не е отсрещният човек, а собственото му вътрешно състояние.
Изглежда, че хейтърите споделят определени характеристики. Например чувство на завист, на неудовлетвореност и психопатични черти.

Поставете граници
Изтриването на унизителни съобщения, блокирането на хейтъри и филтрирането на тези, които коментират публикациите ви, далеч не е страхлива, а е умна емоционална стратегия за самообслужване. В края на деня единственият ви ангажимент е към себе си и вашето благополучие.

Очевидната анонимност, осигурена от интернет, не дава на хората картбланш да унижават или тормозят другите. Действията им трябва да имат последствия, затова винаги може да сигнализирате на властите или на собствениците на съответната медия.

Разпознавайте и управлявайте емоциите си
Всички имаме различни механизми за справяне. Някои от нас избират да потискат или отричат това, което чувстват, и могат да се опитат да изглеждат силни или да се защитят със същата агресивност. Други избират да избегнат конфликта и може дори да изтрият акаунтите си в социалните медии.

Но най-подходящият начин е да идентифицирате и приемете как тези коментари ви карат да се чувствате (независимо дали е тъга, гняв, срам или безпокойство) и да го управлявате по подходящ начин. Може да искате да потърсите социална подкрепа от някой близък или да изразите дискомфорта си чрез терапевтично писане.

Най-важното е да не реагирате веднага. Тогава няма да направите грешки, за които по-късно да съжалявате. Статия, публикувана в Harvard Medicine, твърди, че когато човек е ядосан, амигдалата, или емоционалният мозък, поема контрола върху поведението му и деактивира рационалната част. Следователно ние сме оставени на милостта на нашите импулси.

Затова е за предпочитане да отделите няколко минути и да дишате дълбоко, преди да решите какво да направите относно тези обидни коментари.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X