Напишете дума/думи за търсене

Токсични колеги – как да се справим със 7-те най-опасни работни личности

Работното място. Какво сладко, невероятно, красиво и зло място, в което да вирееш.

В тази модерна корпоративна култура прекарваме безброй часове на работа. В резултат на това прекарваме повече време с нашите прекрасни и понякога ужасни колеги от нашите приятели и семейство. Някои от нашите колеги могат да бъдат много полезни и наистина невероятни, което често води до приятелство извън офиса.
Но повечето пъти сме се „абонирали“ за наистина токсични и опасни работни личности, които могат да повлияят на психическото ни благосъстояние и на професионалното ни представяне. Може да ни демотивира и дори да ни накара да искаме да напуснем работата си.

Кои са 7-те най-опасни работни личности и кои са някои от ефективните стратегии за това как може да се справите с тях?

1. Клюкарят
Знаете за какво говоря. Със злословията тези хора се опитват да изместят фокуса от собствените си недостатъци. Това често може да повлияе на мотивацията ви за работа и да ви накара да се притеснявате от проблеми, които дори не могат да съществуват в действителност.

Как да се справите с него

Съвет 1
Най-добрият начин да общувате с клюкаря е да му кажете директно, но все пак учтиво, че не оценявате преувеличените или неверни коментари, които отправя към другите. Но трябва да бъдете внимателни, тъй като това може да се превърне в съвсем нова клюка за разпространение.

Съвет 2
Уверете се, че не участвате в разпространението на слухове или клюки за вашия шеф, колеги или за вашата компания. Не споделяйте никакви подробности относно личния и социалния си живот с колеги, на които едва се доверявате.

Съвет 3
Тези личности се водят основно от собствените си несигурности и недостатъци. Затова не приемайте лично техните коментари или думи. Съсредоточете се върху контролирането на собствените си такива и поведение, вместо да ги коригирате.

2. Обвинителят
Това са служителите, които постоянно бягат от отговорност и обвиняват другите, че не са свършили работата. За тях е лесно да сочат с пръсти другите, когато нещата се объркат.
Те никога няма да признаят собствените си грешки, лоши решения и лошо представяне.

Освен това са експертни лъжци и лесно могат да убедят другите, че са прави, дори когато не са.

Как да се справим с него

Съвет 1
Вместо да се включвате в неговите обвинителни игри, пренасочете вниманието към проверими и истински факти.

Съвет 2
Не позволявайте на обвинителя да влиза в пространството ви и се уверете, че установявате граници. Съсредоточете се върху собствената си безопасност и му покажете докъде може да стигне чрез подходящи думи и действия.

3. Емоционалният
Тези индивиди са кралиците и царете на драмата. Те са склонни да бъдат много емоционални и да реагират по начини, които обикновено не се считат за професионални. Те са търсещи внимание и реагират пресилено. Развиват най-вече повърхностни отношения, за да задоволят емоционалните си нужди. Те обаче могат да бъдат и силно магнетични, забавни и енергични.

Затова, когато разконспирирате истинската им същност, поддържайте дистанцията. На тези хора не може да се разчита със задачи и отговорности, тъй като те са склонни да „прещракват“ лесно.

Как да се справим с кралицата и царя на драмата

Съвет 1
Опитайте се да не ги критикувате, дори когато грешките им се виждат като възпален палец. Вместо това ги похвалите за това, което правят и изтъкнете техните положителни страни.

Съвет 2
Ако е необходимо, кажете им честно как техните реакции, поведение и промени в настроението ви влияят лично. Уверете се, че сте спокойни по време на техните театрални и емоционални епизоди.

Съвет 3
Разберете, че не е ваша работа да се грижите за тях или да промените тяхната личност или поведение. Съсредоточете се върху това как може да сведете до минимум въздействието на тяхното поведение върху вашата работа.


4. Контролиращият

Контрол фрийкът е една от най-опасните работни личности, която може да съществува на всяко работно място. Тези индивиди могат да бъдат силно критични към всички, особено към тези, които работят по свой уникален начин. Те могат да показват признаци на обсесивно-компулсивно разстройство по време на работа.

Изпитват силна нужда да контролират резултата от всичко, което се случва в компанията.
Следователно те често се натрапват в задълженията на други хора, които не са свързани с техните служебни отговорности и преминават границите. Те могат да бъдат предимство за организацията, но тяхното перфекционистко отношение може да демотивира останалите служители.

Как да се справим с него
Съвет 1
Не забравяйте да го похвалите за вниманието му към детайлите и оценете неговия принос към организацията. Помнете обаче, че похвала и ласкателство не са едно и също нещо.

Съвет 2
Понякога е най-добре да му позволите да поеме и контролира резултата, когато задачата не е толкова важна или не влияе неблагоприятно на резултатите ви.

5. Мрънкащият
Тези служители действат като жертвата при всяко обстоятелство и се оплакват от всичко само за да спечелят внимание. Постоянното им заяждане може сериозно да повлияе на вашето представяне и да ви демотивира в дългосрочен план. Те често се опитват да убедят колегите си как мениджмънтът действа несправедливо и се съсредоточават само върху това, което се обърка. Техният негатив може да бъде заразен и да разруши цялата офис среда.

Как да се справим с него
Съвет 1
Бъдете търпеливи, когато общувате с такъв вид колеги. Разберете, че всъщност те се чувстват жертви и не се държат така умишлено.

Съвет 2
Съсредоточете се върху фактите, за да посочите грешките в тяхното убеждение и се опитайте да им покажете положителната страна на компанията. Когато започнат да се оплакват, слушайте ги търпеливо и след това им предлагайте контрааргумент с достатъчно доказателства.

Съвет 3
Когато е възможно, бъдете съпричастни към жертвата. Въпреки това, не попадайте в капана да вярвате на това, което казва. Създавайте граници, докато водите разговори, избягвайте ги, когато е възможно, и отстоявайте себе си, когато е необходимо.

6. Параноикът
Тези колеги често са подозрителни към ръководството и всички останали. Те могат да показват някои признаци на параноично разстройство на личността, дори и да не го имат. Не вярват на никого в офиса и могат да измислят най-странните теории за конспирация за другите и за компанията. Тяхното поведение може да има сериозни отрицателни ефекти върху работата и представянето ви.

Как да се справим с него
Съвет 1
Внимавайте какво казвате на тези колеги за себе си, другите, шефа си или фирмата. Вашите безобидни думи лесно могат да се превърнат в следващата теория на конспирацията.

Съвет 2

Предоставете им фактически и рационални обяснения за това, което според тях не е правилно и защо вероятно няма да се случи.

Съвет 3
Не вярвайте на теориите или представите им, тъй като техните отрицателни възприятия могат да повлияят на вашите собствени мисли и поведение.

7. Нарцисистът
Той е може би най-опасната работна личност за колега.
Тези индивиди са огромни егоманиаци и работят предимно като мениджъри, надзорници или изпълнителни директори. Те често показват класическите признаци на нарцистично разстройство на личността. Нямат съпричастност към своите колеги, изискват постоянно възхищение, очакват висока похвала, дори ако това е незаслужено, и действат така, все едно имат право на всичко в организацията. Те са досадни, арогантни и не се харесват от повечето хора в офиса.

Те се възприемат като изключителни изпълнители, дори когато не са. Несъмнено са токсични за работното място, тъй като имат завишена представа за собственото си аз, което може да навреди на другите и на компанията като цяло.

Как да се справим с него

Съвет 1

Въпреки че ласкателството е чудесен начин да засилите егото си и да сключите мир с него, може да се придържате към някои общи похвали и признателност. Това ще улесни нещата, особено ако той е високо в йерархията.

Съвет 2
Ако трябва да критикувате действията му или да се сблъскате с поведението му, не забравяйте да предложите първо положителна обратна връзка и след това внимателно преминете към критика.

Съвет 3
Имайте реалистични очаквания от нарцисиста. Уверете се, че не изпадате в ситуации или позиции, където той може да си припише заслугата за вашата работа или да ви критикува.

Работното място може да бъде странно, но невероятно място, в което ще се озовете.
Той е изпълнен с вдъхновяващи хора с уникални умения, таланти и личности. Вероятно сте вече се сблъскали с една или повече от тези опасни работни личности и сега знаете как можете да се справите с тях. Просто започнете с ефективна комуникация и поддържане на граници.

След като успеете да идентифицирате личността на колега, ще може да управлявате по-добре себе си, работата и професионалните си взаимоотношения, като същевременно защитавате своето благополучие и кариерата си.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X