Напишете дума/думи за търсене

12 начина да минем през празниците без стрес

С наближаването на коледната и новогодишната нощ се чувстваме все по-напрегнати, защото мислим за украсата, подаръците, чистенето и подготвянето на трапезата. Съветите на експерти ще ни помогнат да не сме стресирани, а да превърнем празничната подготовка в удоволствие.

Направете си план

“Има толкова малко време и толкова неща за вършене”, казва психотерапевтът и консултант по стрес мениджмънт Кристина Иванова. “Не се опитвайте да държите тази мисъл в главата си, както и да се фиксирате върху това, че всичко трябва да е перфектно. Вместо да се притеснявате, си направете план със задачите, които трябва да свършите.” Напишете си списък за храната и подаръците, които да купите, и разпределете местата на празничната трапеза, ако ще каните роднини. Надпишете набързо листчета за томбола, която организирате всяка година за срещата с роднините.

Вземете ароматна вана

Добавете 4 - 6 капки от ароматно масло към ваната си. Това моментално ще освежи тялото ви и ще го накара да се отпусне от натрупания стрес. Здравец, иланг-иланг и лавандула са прекрасна антистрес смес. Или опитайте комбинацията от розмарин, хвойна и лавандула, с която да отпуснете напрежението в мускулите и болките по тялото. Добавете избраните от вас масла във ваната и разбъркайте водата, преди да влезете в нея.

Хранете се съзнателно

Храносмилателните проблеми и напълняването са често срещани в периода около Коледа. Почти всички качваме по 2-3 кг по това време, но не се вманиачавайте. Не сядайте на масата с мисълта, че ще напълнеете и затова трябва да стоите гладни. Гледайте да не си щипвате все по нещо, като минавате покрай трапезата. Седнете и се хранете бавно. Сдъвквайте храната и се наслаждавайте на вкуса й, за да усетите кога да спрете, защото тялото ще ви подскаже. Вкусът на храната ни засища, а не толкова количеството й.

Хапнете нещо свежо от природата

Преяждането, съчетано с алкохол, може да попречи на усвояването на витамини в организма и да ви накара да се чувствате уморени. Нека едно от храненията ви през деня по време на празниците бъде салата от плодове или зеленчуци.

Споделете товара

Разпределете задачите по подготовката на празника между членовете на семейството, за да намалите товара от своя гръб. Дори и да сте убедена, че вие ще се справите най-добре с всичко, не забравяйте, че семейството е екип и заедно е по-весело. Напишете всички задачи на листчета, поставете ги в шапка и ги накарайте да си изтеглят задачата като при томбола. Ако празнувате с приятели, ги помолете да донесат по едно сготвено ястие. Споделянето ще увеличи удоволствието от празника, а и ще има достатъчно храна на трапезата.

Създайте спомени за всички

Може би не си спомняте подаръците, които сте получили преди 2 или 3 години, но не и миговете, които сте споделили с близки и приятели. Традицията е важна, но винаги има място за малка промяна, особено когато вашето семейство се разрасне. Попитайте близките си за нови традиции и идеи как да разнообразите празника си, за да е по-весело на всички.

Бъдете оптимисти

По Коледа важи законът на очакването да се случи нещо хубаво и за да стане това, създайте предпоставки. Някои хора очакват да им се случат неприятни неща на сбирката с близки и роднини. Очевидно няма как да промените поведението на неприятен за вас роднина, но може да промените вашето спрямо него, така че нещата между вас да се получат. Бъдете експериментатори и постъпете нетрадиционно за вас самите, за да е всичко по-добро от досега.

Създайте коледно ухание

“Ако имате изкуствена елха, капнете 8-10 капки ароматно масло с ухание на бор в купа с вода и го сложете до дървото, съветва ароматерапевтът Невена Рангелова. Капвайте нови капки на всеки 3-4 дни. Това ще усили коледното ви настроение, ще помогне за освежаването на въздуха и повече спокойствие, което усещаме в планината.

Дишайте като пчела

Древната йога техника брамари (жужене на пчела) помага за изчистване на ума от многото жужащи мисли преди празниците. Седнете удобно с изправен гръб и затворете очи. Запушете ушите с показалците си, раздалечете зъбите си, но останете със затворени устни, поемете въздух през носа и издишайте през носа, докато произнасяте звука “ммм”. Тази практика балансира двете полукълба на мозъка и успокоява ума. Понякога за да отпочинете, е достатъчно да се отпуснете на стола, да затворите очи и да дишате и издишате дълбоко за около 2 минути.

       
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X