Напишете дума/думи за търсене

Ситуации, в които не бива да се извиняваме

Помислете само колко пъти използвате думата „съжалявам“ в рамките на деня. И колко пъти наистина има защо? Социолозите твърдят, че излишното извинение се е превърнало в обичайния ни начин на общуване, но всъщност убива нашата увереност.

В кои ситуации не трябва да се извиняваме и какво да направим вместо това.

1. Когато казвате истината

Няма абсолютно никаква нужда да се извинявате, че казвате истината, защото ползите от това да бъдете честни, винаги доминират над опитите да не нараните нечии чувства. Опитвайте се да формулирате мислите си, без да започвате със „Съжалявам“. Вместо това използвайте фрази като „мисля“ или „според мен“. Това ще ви направи човек, чиито съвети винаги ще имат стойност.

2. Когато сте твърде емоционални
Като показвате на някого как се чувствате, вие помагате на този човек да ви разбере по-добре. Така че защо трябва да му се извинявате, ако той наистина означава много за вас? Вие също трябва да сте любопитни за чувствата на близките си.
Освен това няма нищо срамно в това да сте свръхчувствителни. Разбира се, ще бъде странно да се разревете на бизнес среща, но пред половинката винаги е терапевтично.

3. Когато изглеждате различно
Ваше право е да изглеждате точно така, както се чувствате най-удобно, а последното нещо, което трябва да правите, е да се извинявате за това. Освен ако даден повод не изисква конкретен дрескод, не е нужно да сте част от масовката. Винаги бъдете себе си и внесете малко цветно разнообразие в света на околните.

4. Когато искате да сте сами
Желанието да бъде оставен насаме със себе си невинаги е знак, че човек е в лошо настроение. Изследванията показват, че прекарването на повече време в собствената ни компания води до увеличаване на нашата креативност. Затова не съжалявайте, че не участвате в дадена социална дейност, каквито и да са причините, и просто слушайте собствените си чувства и нужди.

5. Когато задавате въпрос
В много случаи не се чувстваме удобно да задаваме въпроси, защото се страхуваме да не изглеждаме глупаво в нечии очи. Въпреки това психолозите смятат, че това не е правилното, ако наистина искаме да постигнем успех. Не съжалявайте, че не сте разбрали нещо и не се страхувайте да поискате още разяснения или помощ. Ако друг човек ви съди по въпроса, който сте задали, това говори за неговите комплекси, а не за вашите.

6. Когато не реагирате веднага

Винаги ще има определени хора, които смятат собствените си нужди за по-важни от вашите. Този тип индивиди настоятелно изискват отговор на своите имейли, съобщения и обаждания на секундата, без дори да се замислят, че може да сте заети с различни неща.
Не попадайте в този капан - не съжалявайте, че не успявате да се впишете в нечия друга времева рамка. Ако не става въпрос за истинска спешна ситуация, уведомете ги, че няма да забравите за това, но ще отговорите, когато ви е възможно. Да обичаш себе си повече, отколкото обичаш другите, е първата и най-критична стъпка към търсенето на щастие и удовлетворение.

7. Когато се случи нещо, което не може да контролирате
Има толкова много ситуации, които могат да излязат извън контрол, дори ако сме планирали всичко перфектно. Независимо дали закъснявате за среща заради трафика, техническа грешка, която ще съсипе презентацията ви и прочее, помнете, че тези неща се случват постоянно и не трябва да поемате отговорност за всичко на света.

8. Когато другите хора се държат грубо
Много от нас са се чувствали неловко поради поведението на някой друг. Това явление се нарича чуждо смущение и е свързано с високо ниво на емпатия. Въпреки това не е нужно да поемате отговорност за нещо, за което не сте виновни.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X